رویترز: چالش حزب دموکرات در آستانه معرفی کلینتون به عنوان نامزد نهایی انتخابات / آیا روسیه متهم است؟

رویترز در مطلبی به تاثیر افشاگری اخیر ویکی‌لیکس بر گردهمایی ملی حزب دموکرات پرداخت.

رویترز: چالش حزب دموکرات در آستانه معرفی کلینتون به عنوان نامزد نهایی انتخابات /  انگشت اتهام دموکرات‌ها به سمت روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز در مطلبی با اشاره به افشاگری اخیر ویکی‌لیکس علیه سران حزب دموکرات نوشت: رئیس حزب دموکرات آمریکا روز گذشته در پی افشای رسوایی ایمیلی اعضای ارشد کمیته ملی این حزب از مقام خود کناره گیری کرد تا شاید با این کار بتواند در آستانه برگزاری گردهمایی ملی دموکرات‌ها که قرار است نامزدی «هیلاری کلینتون» برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در آن اعلام شود، حامیان عصبانی «برنی سندرز» را آرام کند. 

موج نارضایتی کمپین انتخاباتی سندرز از عملکرد انتخاباتی سران حزب دموکرات پس از آن آغاز شد که وبسایت ویکی‌لیکس روز جمعه با افشای حدود 20 هزار ایمیل شخصی، از حمایت‌های مخفیانه اعضای ارشد کمیته ملی حزب دموکرات از هیلاری کلینتون و تمایل آشکار آنها به حذف سندرز از رقابت‌های مقدماتی این حزب پرده برداشت.

«دبی واسرمن شولتز» - رئیس کمیته ملی حزب دموکرات – روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد بهترین راه برای اینکه حزب دموکرات به هدف خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نایل شود این است که او پس از گردهمایی ملی دموکرات‌ها از مقام خود استعفا دهد. این در حالیست که سندرز نیز ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه از وی خواست به دلیل انتشار ایمیل‌های جانبدارانه خود در وبسایت ویکی‌لیکس از ریاست کمیته ملی حزب دموکرات کناره‌گیری کند. 

رسوایی ایمیلی سران حزب دموکرات برای حزبی که به منظور مقابله با دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان – به ثبات و وحدت‌نظر زیادی در میان اعضای خود نیاز دارد، ضربه مهلکی به شمار می‌رود. این اتفاق تلاشهای تدارکاتی این حزب برای معرفی هیلاری کلینتون در گردهمایی فیلادلفیا را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است تا نخستین زنی که قرار است از سوی یک حزب بزرگ در آمریکا نامزد ورود به کاخ سفید شود، در آستانه این رویداد سیاسی مهم با یک چالش جدی از جانب رقیب سابق خود مواجه شود.

گردهمایی 4 روزه حزب دموکرات از امروز – دوشنبه – آغاز خواهد شد. خبر خوب برای کلینتون این است که طبق گزارش نیویورک تایمز، «مایکل بلومبرگ» - شهردار سابق نیویورک و تاجر بزرگ امروز – در این گردهمایی به نفع کلینتون سخنرانی خواهد کرد.

اما افشاگری روز جمعه ویکی‌لیکس که نشان می‌دهد سران حزب دموکرات در طول رقابتهای مقدماتی این حزب با نقض بی‌طرفی خود به دنبال راهی برای ضربه زدن به تلاشهای انتخاباتی سندرز بوده‌اند، برای او به یک نگرانی جدی تبدیل شده است.

کمپین انتخاباتی کلینتون معتقد است که شاید دست روس‌ها در هک پایگاه اطلاعاتی کمیته ملی حزب دموکرات در کار باشد تا از این طریق، بخت پیروزی ترامپ که در طول ماه‌های اخیر مورد تمجید ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – قرار گرفته است را در برابر کلینتون افزایش دهند. 

«رابی موک» از مقامات ارشد کمپین انتخاباتی کلینتون می‌گوید گزارش کارشناسان نشان می‌دهد قفل پایگاه اطلاعاتی کمیته ملی حزب دموکرات به دست هکرهای روسی شکسته شده است و هدف آنها از انجام این کار نیز چیزی جز کمک به دونالد ترامپ نمی‌تواند باشد.

در واکنش به این مسئله، «پال مانافورت» - مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ – روز گذشته کمپین انتخاباتی کلینتون را به فرافکنی درباره افشاگری اخیر ویکی‌لیکس و تلاش برای انحراف افکار عمومی از عملکرد ناشایست سران ارشد حزب دموکرات متهم کرد.

وی در گفتگو با رسانه‌ها خاطرنشان کرد محتوای ایمیل‌های افشاشده سران حزب دمکرات به وضوح نشان می‌دهد که در ساختار سیاسی معیوب حزب دموکرات هرگز فردی مانند برنی سندرز فرصت حضور در انتخابات را پیدا نمی‌کند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
مارکوروبیو
آخرین اخبار