تبریز؛

نمایشگاه وفروشگاه محصولات صنایع دستی با محوریت اشتغال زنان روستایی

نمایشگاه وفروشگاه محصولات صنایع دستی ومحصولات سنتی با محوریت اشتغال زنان روستایی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در آیین افتتاح نمایشگاه وفروشگاه محصولات صنایع دستی ومحصولات سنتی با محوریت اشتغال زنان با بیان اینکه طرح یک روستا ویک محصول باعث شده است زنان روستایی در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند واین طرح در شهر دوزدوزان از جمله طرح های موفق بشمار می رود.

آخوند زاده گفت : ایجاد اشتغال وتوسعه فرصت های شغلی از جمله سیاست های صندوق کارآفرینی استان است که موجب شده است زنان روستایی علی الخصوص زنان شهر دوزدوزان محصولات تولیدی خود در قالب انواع مختلف سفال های تزئینی و شمع های سفره عقد وانواع مختلف وسایل عقد وعروسی را در خانه های خود تولید وبصورت مستقیم در این نمایشگاه عرضه وبه فروش برسانند .

وی افزود : محصولات صنایع دستی وسنتی شهردوزدوزان علاوه بر عرضه مستقیم در این نمایشگاه به شهرهای تبریز وزنجان وتهران ومشهد صادر می شود واین امر موجب اشتغال زنان در شهردوزدوزان شده است .

آخوندزاده گفت : در حال حاضر در این واحد تولیدی 20 نفر از زنان این شهر مشغول بکار شده اند ودر برنامه است با اعطایی وام در روستاههای کهدولان و دهدولان از توابع بخش مهربان زنان این روستاها هم در تولید صنایع دستی مشغول بکار شوند .

آخونده زاده قبل از افتتاح نمایشگاه با حضور در منازل شهروندان شهر دوزدوزان از نزدیک روند تولید محصولات سنتی وصنایع دستی را بازدید نمود .

وی افزود : برای برپایی این واحد تولیدی 15 میلیون تومان وام عطا شده است ودر صورت استقبال سایر زنان روستایی صندوق کار آفرینی استان آماده همکاری می باشد  .

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خبر از ایجاد بازارچه دائمی در شهر دوزدوزان خبر داد وگفت : باتوجه به اینکه شهر دوزدوزان در جاده ترانزیتی استان اردبیل وشهر سرعین قرار گرفته و هروز هزاران مسافر از این مسیر تردد می کنند لذا با همکاری شهرداری شهر دوزدوزان و صندوق کارآفرینی استان بازارچه دائمی در این شهر وجاده ترانزیتی ایجاد خواهد شد .

این نمایشگاه در محل روبروی شهرداری شهر دوزدوزان همه روزه از ساعت 9 صبح تاساعت 22 شب برای بازدید وخرید عموم آزاد می باشد .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار