لرستان؛

پروفسور سکندر امان الهی بهاروند مهمان همایش هفته فرهنگی لرستان

پروفسور سکندر امان الهی بهاروند از مهمانان همایش هفته فرهنگی لرستان خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ همایش فرهنگی لرستان در جریان برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان با حضور پرفسور سکندر امان الهی بهاروند برگزار خواهد شد.

پروفسور سکندر امان الهی بهاروند از محققین و چهره‌های شاخص علمی لرستان است که در سال ۱۳۱۶ شمسی به دنیا آمده است. وی تحصیلات ابتدائی را در زادگاهش منطقه بهاروند و متوسطه را تا اخذ دیپلم علمی در خرم‌آباد گذراند و سپس به کسوت معلمی درآمد و چند سالی را آموزگار روستاهای مختلف بود و در همان زمان به علت هوش سرشار و علاقه ذاتی زبان انگلیسی را در حد ترجمه و استفاده از کتابهای خارجی فراگرفت و چند صباحی مترجم شرکتهای خارجی بود.

پس از توفیق در آزمون ورودی دانشگاه به دریافت لیسانس جامعه‌شناسی موفق و سپس با تلاشی فزاینده برای ادامه تحصیل عازم کشور آمریکا و پس از چند سال تلاش مداوم موفق به اخذ دکتری شد و به ایران بازگشت.

وی در کنار تدریس، به تحقیق در زمینه‌های مختلف پرداخت. عشق به زادگاهش لرستان، همواره او را در کار بررسی و تحقیق در شناخت اقلیم پهناور لرستان مددکار بوده و از این رهگذر مصدر خدمات علمی چشم‌گیری است.

کوچ‌نشینی در ایران، قوم لر و مجموعه مقالات مختلف در مجلات و فصلنامه‌های کشور از عمده کارهای اوست. او در حال حاضر استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه شیراز بوده و هرازگاهی به عنوان استاد مدعو در دانشگاههای آمریکا مسافرتهای علمی را هم در کنار دیگر کارهای تحقیقاتی خود دارد.

هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان از ۲۵ تا ۲۹ مرداد ماه امسال در بوستان گفتگوی تهران برگزار می شود.

برنامه های هفته فرهنگی لرستان در چند بخش برگزار می شوند که برگزاری همایش فرهنگی و اجتماعی لرستان یکی از این برنامه ها بوده و در تاریخ ۲۵ مرداد ماه راس ساعت ۱۸ عصر برگزار می شود.

این همایش با حضور چهره‌های ملی، فرهنگی، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه و ... برگزار می شود و در این همایش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار لرستان و ... حضور خواهند داشت.

همایش فرهنگی و اجتماعی لرستان که در سالن آمفی تئاتر بوستان گفتگو برگزار می شود بیش از ۵۰۰ مهمان خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.