اهواز؛

مراکز بهداشتی شهری و روستایی تحت پوشش تیم های سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: جذب پزشک عمومی، باعث پوشش 95درصدی مراکز بهداشتی شهری و روستایی توسط تیم های سلامت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل ایدنی اظهار کرد: برنامه ریزی جهت ایجاد 11 هزار تخت بیمارستانی از طریق سرمایه گذاری خارجی در کشور به انجام رسیده که سهم خوزستان 2 هزار تخت است.

وی گفت: احداث بیمارستان فضای درمانی مورد نیاز جهت جذب پزشکان متخصص در استان را فراهم می کند.

ایدنی با اشاره به کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در استان گفت: احداث بیمارستان دو هزار تخت خوابی در شهر اهواز علاوه بر رفع بخش اعظم کمبود ها یک جهش و رشد انقلابی در استان ایجاد خواهد نمود.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای افزایش زیرساخت های درمانی صورت پذیرفته و تا پایان دولت یازدهم شاهد افتتاح دو یا سه بیمارستان در استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان داشت: وزارت بهداشت اهتمام خاصی به مقوله سلامت در خوزستان دارد و طی دو سال گذشته هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی وارد استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند پروژه عمرانی مختلف با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در استان در حال انجام است که بخش اعظم آن تا پایان سال و باقیمانده آنها تا پایان دولت یازدهم به بهره بردای خواهند رسید.

اسماعیل ایدنی افزود: امروز با افزایش 40 درصدی پوشش تیم های سلامت نسبت به دولت قبل و رسیدن به نقطه 95 درصدی در مراکز بهداشت شهری و روستایی به تحول بزرگی در این حوزه دست پیدا کرده ایم.

وی بیان کرد: تمام تیم های سلامت ما در روستاها هیچ کمبودی در زمینه ماما ندارند و در این حوزه پوشش 100 درصدی در روستاها ایجاد شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور آمادگی دارد در صورت واگذاری زمین در روستا از طرف خیرین منابع مالی مورد نیاز جهت احداث و تجهیز خانه بهداشت را فراهم کند.

ایدنی کمبود پزشک و نیروی متخصص در مناطق محروم را یک مشکل سراسری دانست و گفت: دولت در تامین نیروی انسانی به نحوی که عدالت در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی را فراهم و هزینه های آنها در آن حوزه راکاهش دهد مصمم است.

وی تصریح کرد: بهبود استاندارد آموزشگاههای بهورزی استان که آنها را در سطح کشور مطرح نموده است به تربیت نیروی انسانی بومی کمک شایانی نموده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: سال گذشته 30 درصد دانشجویان پزشکی را از محل سهمیه بومی خاص ویژه مناطق محروم پذیرش نمودیم و این افراد متعهد خدمت در شهری خاص بوده و پروانه پزشکی آنها برای همان شهر صادر و حق طبابت در شهر دیگری را ندارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.