برزو نیک نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

از برخی منتقدان و تماشاچیان خاص دلخورم/شاید فیلم بعدی‌ام تلخ باشد

دلخوری‌ام از برخورد برخی منتقدان و تماشاگران به حدی است که برای ساخت فیلم کمدی بعدی سر دوراهی قرار گرفتم.

برزو نیک‌نژاد کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بررسی استقبال از فیلم «زاپاس» گفت: ما به عنوان سازندگان فیلم سعی می‌کنیم خروجی خوبی داشته باشیم اما به شخصه گیشه را نمی‌فهمم؛ چون مهمتر از هر چیز، احترام به مخاطب را در اولویت می‌دانم.

وی افزود: ما انتظار عجیبی از «زاپاس» نداشتیم. اگر می‌بینید با استقبال روبرو شده، علت اصلی آن تبلیغات دهان به دهان است. اکثر مخاطبان پس از دیدن، ابراز رضایتشان را به دیگران انتقال دادند.

وی ادامه داد: نمی‌توان فیلمی با نیت فریب دادن مخاطب ساخت؛ چون مخاطبان امروز، بسیار باهوش و تحلیلگر هستند و متوجه خوب و بد می‌شوند. خدا را شاکرم که لطفش و نگاه مثبت مردم شامل حال ما قرار گرفت و خواسته هایم برآورده شد.

این کارگردان با ابراز دلخوری از برخی منتقدان و تماشاچیان خاص در جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: با ساختن فیلمی کمدی که دارای قصه و روایتی شیرین است، سعی کردم تا حدودی ارزش های سینما را در آن حفظ کنم تا به هر قیمتی تماشاچی لبخند نزد؛ اما متاسفانه از برخورد برخی منتقدان و تماشاگران خاص دلخورم. به نحوی که برای ساخت فیلم کمدی بعدی سر دوراهی قرار گرفتم که آیا بسازم یا نه.

این کارگردان عنوان کرد: برخی منتقدان، داوران و تماشاچیان خاص باید بدانند که قصد من ساخت فیلمی با روایتی ساده و از دل مردم بود. اثری که واقعا حرف دارد؛ چون اتفاقات ما پیچیده نیست و به سادگی می توان بیان کرد.

کارگردان «دودکش» اضافه کرد: حس می کنم سینمای کمدی برای افراد ذکر شده مانند شوخی است. زمان داوری برخوردهای مناسبی با اینگونه آثار نمی‌کنند. در صورتی که ساخت فیلم های کمدی و خنداندن مخاطبان بسیار سخت است. بخصوص برای مردم طناز ایرانی که این طنازی را می‌توان در اشعار، سبک زندگی و ... در طول تاریخ مشاهده کرد.

این کارگردان ادامه داد: به خاطر برخورد نامناسب برخی از داوران و ... شاید فیلم بعدی من تلخ باشد؛ چون از دید آن ها هنری تر است و شاید گوشه چشمی در بخش داوری به آن داشته باشند.

کارگردان «دردسرهای عظیم» خاطرنشان کرد: به اعتقاد من روزنامه، منتقدان و ... روی فروش فیلم اثر دارند. به این خاطر اگر فیلم «زاپاس» اکران برج میلاد در جشنواره فیلم فجر را داشت، الان جزو پنج فیلم برتر نگاه مردمی بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار