تدوین نقشه راه توسعه فناوری استان‌های کشور / پارک‌های علم و فناوری بازوی اجرایی وزارت علوم هستند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از با بیان اینکه نقشه راه توسعه فناوری تدوین می شود، گفت: پارک‌های علم و فناوری بازوی اجرایی وزارت علوم هستند.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: اساس و بنای اقتصاد مقاومتی به‌عنوان موضوع مورد تاکید همه مسئولان نظام، اقتصاد دانش بنیان است که باید از طریق توسعه شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی شود. برنامه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم برای نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط است و پارکهای علم و فناوری بازوی اجرایی وزارت علوم در این زمینه هستند.

وی درباره تدوین نقشه راه توسعه فناوری استان‌های کشور و آمایش علم وفناوری افزود: یکی از وظایف شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری بحث تدوین این برنامه است. خوشبختانه بحث آینده نگاری و آینده پژوهی علم و فناوری کشور بعنوان یکی از پروژه های مصوب در شورای عالی عتف، از سال گذشته آغاز و تامین اعتبار شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به تعیین ناظر، اظهار داشت: قرار است اولین گزارش این پروژه به دبیرخانه شورای عالی عتف که ناظر تعیین شده، ارائه شود.

احمدی یادآور شد: باید تلاش کنیم پارک‌های علم و فناوری بعنوان الگوی موفق انتقال فناوری در کشور مطرح شوند زیرا این موضوع اثر فرهنگی زیادی برای گسترش اقتصاد دانش بنیان در پی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو پیری مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم پیش از این با اشاره به اینکه اسناد راهبردی پارک‌های علم و فناوری به صورت عملیاتی تدوین شده و آماده انتشار است، گفت: برمینای همین اسناد نقشه راه توسعه فناوری های استان‌های کشور تدوین می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار