100میلیارد تومان کمبود اعتبار دانشگاه علوم پزشکی تهران/ تنها 17 درصد بودجه محقق می شود

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تنها 17 درصد بودجه اختصاص یافته به دانشگاه ابلاغ می شود و با 100 میلیارد تومان کمبود اعتبارات جاری مواجه هستیم.

حسن توکلی معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمبود منابع مالی این دانشگاه اظهار کرد: در سال 95 کمبود  اعتبارات جاری نزدیک به 100 میلیارد تومان تا پایان سال برآورد می شود که گاهی اوقات این کمبودها در پرداخت حقوق کارکنان مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات موجب کاهش سرعت اتمام پروژه های در دست ساخت می شود، تصریح کرد: پروژه های نیمه کاره را با روش های متفاوتی پیش می بریم که به عنوان مثال برای توسعه بیمارستان رازی، وزارت بهداشت با قرارگاه خاتم الانبیاء قرارداد بسته که سهم پرداختی دانشگاه باید 70 درصد باشد اما این مبلغ را نداریم.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع  دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برخی از پروژه ها با واگذاری زمین و دسته ای دیگر  با مشارکت خیرین  انجام می شوند که روند انجام آن ها با کمبود 150 میلیارد تومان به دلیل مشکلات اقتصادی کشور متوقف شد.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه برای بیمارستان امیراعلم 2 تصریح کرد: عمده کمبودهای دانشگاه علوم پزشکی تهران اعتباری و مالی در ردیف های تملک و دارایی و عمرانی  است و سال گذشته تنها 17 درصد ردیف هایی که باید  تخصیص داده می شد به دانشگاه تعلق گرفت. 

توکلی بیان داشت: تخصیص نیافتن تمام منابع بودجه باعث توقف و کاهش سرعت ساخت پروژه های در حال ساخت دانشگاه می شود. 

وی افزود: بودجه ها از سازمان مدیریت و برنامه به وزارت بهداشت یا مستقیماً به دانشگاه علوم پزشکی تهران ابلاغ و تحویل داده می شود. 

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بودجه تملک و دارایی دانشگاه در سال 94، 17 میلیارد بوده که تنها 2 میلیارد و 900 تومان به دانشگاه ابلاغ شده و در سال 95 نیز  این بودجه در حدود 50 درصد افزایش داشته که هنوز مبلغی از آن به دانشگاه علوم پزشکی تهران ابلاغ نشده است.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار