پارالمپیک 2016 ریو ؛

تمجید سایت ریو 2016 از بانوی کماندار ایران/زهرا نعمتی یکی از نخبگان پارالمپیک 2016 ریو

سایت رسمی بازی های المپیک و پارالمپیک 2016ریو با تمجید از بانوی کماندار کشورمان او را از نخبگان پارالمپیک توصیف کرد.

سایت رسمی بازی های المپیک و پارالمپیک 2016ریو ، در گزارشی به معرفی زهرا نعمتی و دو بانوی لهستانی و استرالیایی که بعد از المپیک ریو در بازی های پارالمپیک نیز حضور خواهند داشت پرداخت و از آنها تحت عنوان "گروه نخبه" یاد کرد.
ملی‌پوش تیراندازی با کمان کشورمان یکی از سه بانویی است که علاوه برشرکت در المپیک ریو در پارالمپیک 2016 ریو نیز حاضر خواهد بود.
در این گزارش علاوه بر«زهرا نعمتی» ، نام دو پینگ باز به نام «ناتالیا پارتیکا» از لهستان و «ملیسا تاپر» از استرالیا نیز دیده می‌شود. 
در این گزارش آمده است ،برای ورزشکاران حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک لحظه ای فراموش نشدنی در دوران فعالیت حرفه ای محسوب می شود،اما برای این  سه زن ،بازی های المپیک ماه اوت فقط شروعی برای عملکرد فوق العاده انفرادی بود. 
هر سه ورزشکار، ماه سپتامبر به ریو باز خواهند گشت تا برای کشورهای خود در بازی های پارالمپیک رقابت کنند.
هرسه آنها شانس کسب مدال را دارند و مهمتر از آن، آنها نشان داده اند که نخبگان پارالمپیک جهان می توانند هم پای ورزشکاران المپیکی جهان رقابت کنند.
در بخش مربوط به معرفی نعمتی با اشاره به پرچمداری وی در المپیک 2016 ریو آمده است ، نعمتی نه تنها در المپیک ریو رقابت کرد بلکه به عنوان پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه انتخاب شد.نعمتی به عنوان اولین بانوی ایرانی که در تاریخ المپیک و پارالمپیک موفق به کسب مدال طلا شده الهام‌بخش بانوان ایران و در کل، بانوان مسلمان است.
نعمتی که در اصل دارای کمربند مشکی تکواندو است، در سن 18 سالگی و در تصادف خودرو دچار معلولیت از هر دو پا شد و سپس به تیراندازی با کمان روی آورد.
قهرمان 31 ساله پارالمپیک 2012 لندن ،پس از شرکت در بازی های المپیک ریو به تمام معولان سراسر جهان پیغام داد که «اجازه ندهید معلولیت و ناتوانی، شما را شکست بدهد» .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار