بازنویسی سریال «هست و نیست» اواخر مهر به اتمام می‌رسد

فیلمنامه این سریال در مرحله بازنویسی قرار دارد و از یک ماه پیش بازنویسی شروع شده و تا اواخر مهر ماه به پایان می رسد.

علی حدادی، سرپرست نویسندگان مجموعه تلویزیونی «هست و نیست» درباره وضعیت نگارش این اثر به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فیلمنامه این سریال در مرحله بازنویسی قرار دارد. از یک ماه پیش بازنویسی شروع شده و تا اواخر مهر ماه به پایان می رسد.
 
وی ادامه داد: این مجموعه به سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌پردازد و تصویرگر چند خانواده از طبقات اجتماعی مختلف است.
 
این نویسنده درباره ایده شکل‌گیری نگارش مجموعه «هست و نیست» گفت: ما به دنبال نگارش فیلمنامه‌ای بودیم که به مسائل روز جامعه بپردازد. به همین دلیل با همفکری گروه به یک طرح رسیدیم و شروع به نگارش قصه کردیم. البته من فقط سرپرست نویسندگان نیستم، بلکه وقتی دوستان هر قسمت را نوشتند در نهایت از فیلتر من رد شده است. ساناز اسدی، علی اکبر حیدری و رافعه رستمی نویسندگان این مجموعه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه این مجموعه به دغدغه و مشکلات روزمره مردم می‌پردازد، توضیح داد: ما تلاش کردیم مجموعه تلویزیونی «هست و نیست» به گونه‌ای نوشته شود که حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد.  
 
سرپرست نویسندگان «هست و نیست» در پاسخ به این سوال که تقسیم کار به چه شکلی بود، عنوان کرد: بعد از تصویب طرح اولیه در شورای مرکز فیلمنامه نویسی رسانه ملی، ما روی سیناپس کار کردیم. هر یک از دوستان می نوشتند و بعد جلسه می گذاشتیم و اعضای گروه نظرات خود را می دادند و بر این اساس اصلاحات صورت می گرفت. به عنوان مثال یک قسمت از مجموعه را خانم اسدی می نوشت و بعد در جلسه در مورد کار صحبت می کردیم و نظرمان را می دادیم و نویسنده بر این اساس اصلاحات را انجام می داد و همین روال ادامه داشت.
 
حدادی درباره روند رسیدن به فیلمنامه یکدست برای این سریال، تصریح کرد: بعد از نگارش هر قسمت، فیلمنامه از فیلتر خودم رد می شد. ضمن اینکه صحبت هایی که در جلسات متعدد با یکدیگر داشتیم، باعث شد که سلایق ما به یکدیگر نزدیک شود و این اتفاق خوبی بود.   
 
مجموعه «هست و نیست» به تهیه کنندگی محسن شایانفر تولید می شود. این مجموعه به سرپرستی علی حدادی با همکاری علی حیدری، ساناز اسدی و ثنا سمیعی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به نگارش درآمده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار