گیلان؛

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال تحصیلی آینده در سراسر کشور در رشته صنعت دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در نشست تخصصی که ظهر امروز با حضور روسای مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان در رشت گفت: اگرچه دانشگاه جامع علمی کاربردی بنا ندارد همانند دانشگاه های نظری در زمینه تحصیلات تکمیلی وارد شود اما در تلاش است تا از سال تحصیلی آینده در رشته تخصصی صنعت دانشجوی کارشناسی ارشد بپذیرد.

محمدحسین امید با اشاره به اینکه امسال تعداد کد رشته های دانشگاه جامع علمی- کاربردی به 11 هزار رسیده است افزود: یکی از برنامه های شاخص و اصلی این دانشگاه افزایش رشته با توجه به پتانسیل و توانمندی های هر استان است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: روسای مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور مکلف شدند تا در مدت یکسال رشته های جدید با توجه به موقعیت منطقه تعریف کنند و در آن زمینه دانشجو بپذیرنند.

محمدحسین امید افزود: گیلان از نگاه ما جزء استان های توانمند در زمینه ایجاد رشته های جدید بر اساس موقعیت گردشگری، صیادی ،هتل داری و کشاورزی دارد .

وی با بیان اینکه در دنیا بیش از 18هزار شغل تعریف شده که این آمار در کشورمان فقط به 3 هزار شغل می رسد افزود: یکی از سیاست های کلی دولت و نظام آموزشی ایجاد شغل و کار آفرینی است که دانشگاه علمی کاربردی می تواند در این زمینه پیشگام باشد.

امید همچنین از راه اندازی معاونت نظارت بر عملکرد مراکز در دانشگاه علمی کاربردی در کشور خبر داد و افزود: با راه اندازی این بخش کارشناسان ضمن نظارت بر کیفیت آموزشی ، ایجاد رشته های جدید متناسب با موقعیت منطقه و ارزیابی مدرسان همچنین، در زمینه ایجاد شغل و کارآفرینی مراکز نیز توجه می کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت:در حال حاضر بیش از 180هزار دانشجو در 900مرکز فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند.

همچنین در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گیلان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 هزار دانشجو در 220 کد رشته در 34مراکز آموزشی مشغول تحصیل هستند افزود: 2هزار و 200 مدرس کار آموزش این دانشجویان را بر عهده دارند.

عباس صادقی از تدوین استراتژی جدید برای جذب دانشجو در مراکز علمی کاربردی خبر داد و افزود: در تلاشیم تا با توجه به موقعیت و پتانسیل بالای گیلان کد رشته های تحصیلی در زمینه های صیادی، گردشگردی ، هتل داری و کشاورزی را افزایش دهیم.

وی همچنین از برنامه جذب دانشجو خارجی در مراکز علمی کاربردی استان خبر داد و افزود: در تلاشیم تا با انعقاد تفاهم نامه زمینه پذیرش دانشجویان کشورهای حاشیه خزر از جمله عراق، افغانستان و آذربایجان را در گیلان فراهم کنیم.

صادقی همچنین بر کیفیت و استاندارد سازی مراکز علمی کاربردی که زمینه هرچه بیشتر اعتبار بخشی دانشگاه علمی کاربردی را فراهم می کند تاکید کرد و افزود: یکی از ماموریت های اصلی ما ایجاد رشته های مهارتی و اشتغال زا در جامعه است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گیلان همچنین از راه اندازی مرکز مشاوره تحصیلی و شغلی در دانشگاه علمی کاربردی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی این مرکز کارشناسان ضمن هدایت دانشجویان در تحصیل رشته های اشتغال زا زمینه مهارت آموزی دانشجویان را نیز فراهم می کنند.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهادممبینی
۲۲:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
باتشکر از اطلاع رسانیتون ..
Iran (Islamic Republic of)
فرهادممبینی
۲۲:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
باتشکر از اطلاع رسانیتون ..