ضرغامی:

عَلَم کشی کار هر کسی نیست +اینستاپست

عزت الله ضرغامی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش با بهره گیری از سخنان رهبری کار اجرایی را به عَلَم کشی تعبیر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی  با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش  ضمن تشریح کار علم کشی در ماه محرم، نقل به مضمون سخنان رهبری را منتشر و عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب کار اجرایی کشور را به عَلم کشی تشبیه می کنند.

ضرغامی نوشت:
"عَلَم‌کش!
با تاریخچه و فلسفه عَلَم‌کشی کاری ندارم ولی اجمالاً از کودکی از رفتار و حرکات عَلَم‌کش‌ها در ایام عزاداری حسینی لذت می‌‌بردم.
عَلَم‌کش، هم توان فیزیکی مى خواهد و هم مهارت در کنترل و مدیریت آن! به تعبیر عوام‌الناس باید لنگر عَلَم و به تعبیر مهندسی، ممان اینرسی پیوسته(!) را که روی تکیه‌‌گاه فشار وارد می‌کند اداره کند!

رهبری عزیز، کار اجرائی را به «عَلَم کشی» تشبیه می‌کنند و می‌فرمایند وقتی عَلَم مسؤولیت بر عهده کسی گذاشته شد همه باید به او کمک کنند و سختی مسؤولیت او را درک کنند. (نقل به مضمون)
پی نوشت:
وقتی عَلَم‌کش خسته می‌شود با یک "یاعلی" به اطرافیان حالی می‌کند تا کمک‌اش کنند و دیگری زیر بار برود!
برخی افراد تازه‌کار و مدعی هم که اول بار زیر علم می‌روند با فرياد "ول کن آقا"!، "برو کنار"! اطرافیان دلسوز را پراکنده می‌کنند ولى پس از چند قدم کوتاه، درمانده ‌می‌شوند و یاعلی می‌گویند.

بدتر از آن هم کسانی هستند که یه راست دارند می‌روند توی جوی کنار خیابان ولی باز هم "ياعلی" نمی‌گویند! بعضی‌ها هم از اول که عَلَم را می‌‌گیرند از سنگینی آن، طورى می‌نشینند که نمی‌توانند از جا بلند شوند! ولی باز می‌گویند آقا برو کنار! می‌خوام بلند شم!!
همکاری و موفقیت را از عَلَم‌کش‌های حرفه‌ای، مؤمن و فهمیده یاد بگیریم...




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
قشنگ بود تعبیر جالبی بود
آخرین اخبار