با گذشت دو هفته از کشت پاییزه؛

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هنوز اعلام نشده است

مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی گفت:نرخ پیشنهادی محصولات کشاورزی در کارگروه وزارت اقتصاد در حال بررسی است و تا کنون نرخی به وزارتخانه اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با گذشت ۲ هفته از شروع سال زراعی جدید و کشت پاییزه، هنوز قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت اعلام نشده است در صورتیکه طبق روال هر سال می بایست پایان شهریور ماه و قبل از آغاز سال زارعی جدید نرخ خرید تضمینی مشخص می شد تا کشاورزان برنامه‌ریزی مناسبی برای کشت محصولات براساس قیمت‌های تضمینی انجام دهند.

کاوه خاکسار مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید اظهار داشت: با توجه به در نظر گرفتن عوامل متعدد از جمله هزینه های تولید و تورم سالانه از سوی کارشناسان نرخ خرید تضمینی محصولات به کارگروه وزارتخانه اعلام شده که پس از بررسی های لازم نرخ پیشنهادی به شورای عالی اقتصاد اعلام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت دو هفته از کشت پاییزه نرخ خرید تضمینی محصولات اعلام نشده، افزود: نرخ پیشنهادی در کارگروه وزارت اقتصاد در حال بررسی است و تا کنون نرخی به وزارتخانه اعلام نشده است.

خاکسار با بیان اینکه افزایش بی رویه نرخ خرید تضمینی محصولات اجهاف در حق مصرف کننده است، گفت: افزایش بی رویه نرخ تضمینی بر قیمت تمام شده محصول و درنهایت نرخ فروش محصول تاثیر گذار است از این رو در بررسی عوامل مختلف تعیین نرخ خرید تضمینی باید حقوق مصرف کنندگان نیز در نظر گرفته شود.

مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات چه تاثیری بر روند تولید دارد، بیان کرد: بعید است تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی بتواند بر کشت پاییزه محصولاتی نظیر گندم، جو و کلزا تاثیر گذار باشد چرا که کشاورزان از سیاست وزارتخانه مطلع هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار