راند دوم مبارزه انتخاباتی در آمریکا؛

کلینتون: می دانم چگونه با روس ها کار کنم/ ترامپ: به سرعت ایران را قدرتمند کردید!

دومین مناظره انتخاباتی میان نامزد جمهوریخواه و همتای دموکرات او در دانشگاه واشینگتن شهر سن لوئیس واقع در ایالت میسوری آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین حاشیه مناظره جنجالی انتخاباتی آمریکا، ترامپ و کلینتون از دست دادن به یکدیگر امتناع کردند.

مشروح اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این مناظره تلویزیونی از این قرار است:

کلینتون: می‌خواهم فارغ از عقاید نماینده تمامی مردم آمریکا باشم.

ترامپ: از اتفاقات احمقانه که برای آمریکا رخ می‌دهد خسته شده‌ام، هدفم بازگشت بزرگی به آمریکا است. توافق هسته‌ای با ایران یک طرفه بود. 150 میلیارد دلار به کشور تروریستی اهدا کردیم که پیشتر (به خاطر تحریم‌ها) به فلاکت افتاده بود. کشته شدن پلیس در آمریکا یک امر طبیعی شده است.

ترامپ: در دنیایی که تروریست‌‌ها سر می‌برند، از حرف‌های رکیکی که زدم متاسفم اما در عوض (در صورت پیروزی در انتخابات) گروه تروریستی داعش را از میان خواهم برد. من احترام بسیار زیادی برای زنان قائلم. از شنیدن سخنان خود (در رسوایی فیلم منتشر شده) تاسف خوردم.

کلینتون: من از ماه ژوئن تاکید دارم که ترامپ -- به دلیل انتشار فیلم توهین آمیز ترامپ به زنان و نظراتش -- سزاوار فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری آمریکا نیست. ترامپ بارها در تلویزیون و شبکه های اجتماعی به زنان توهین کرده است. او به مهاجران، مسلمانان، اسرای جنگی و بسیاری دیگر بارها توهین کرده است. اگر ترامپ رییس جمهور ماست، پس ما (باید) چه کسی باشیم.

ترامپ: سخنان هیلاری را سال هاست که می‌شنویم، پیشتر کلینتون برای رسیدن به پست سناتوری شعارهای این چنینی داده است، درباره سیاه پوستان، اقلیت‌ها، اما نهایتا پس از پیروزی کاری را صورت نداده است.

ترامپ: من افتخاری برای گفتن سخنان رکیکی که گفتم ندارم، اما هیچ کس به اندازه بیل کلینتون به زنان تجاوز نکرده است! او به یک دختر 12 ساله تجاوز کرده است که همینک در میان حضار است. اما هیلاری از همسرش دفاع کرد. هیلاری باید شرم کند.

کلینتون: سخنان ترامپ بی اساس است. به یاد حرف میشل اوباما افتادم: وقتی آنها خود را پایین میاورند، ما باید مناعت خود را بالا ببریم. ترامپ برای هیچ اشتباهی معذرت خواهی نکرده است.
 
ترامپ برای هفته ها به خانواده سرباز مسلمان کشته شده در جنگ عراق توهین کرد و هیچ گاه از آنها عذر نخواست. او بابت توهین به همه مردم آمریکا باید عذرخواهی کنی. او همچنین به بارانک اوباما -- به دلیل مکان تولدش-- توهین کرده بود.( ادعای ترامپ مبنی بر اینکه اوباما زاده شده آمریکا نیست.)

ترامپ: شما هم به اوباما یک عذرخواهی بدهکارید. پیش از آنکه من به او توهین کنم، تو در انتخابات درون حزبی سال 2008 به او توهین کردی. تو باید به خاطر 33 هزار ایمیلی که پاک کردی عذر خواهی کنی. در صورت پیروزی در انتخابات، دادستانی ویژه برای رسیدگی به پرونده تو انتخاب خواهم کرد.

کلینتون: (رسوایی ایمیل) من یک اشتباه بود و من برای آن بسیار متاسفم. تحقیقات نشان داده که هیچ کس ایمیل من را هک نکرده است. من درباره اطلاعات طبقه بندی شده بسیار حساسم.

ترامپ: فکر می‌کنی پاک کردن 33 هزار ایمیل منطقی بوده، مگر فیلم عروسی دخترت بود! تو باید از خودت بابت پاک کردن ایمیل هایت خجالت بکشی، اگر قانون رعایت شود باید زندانی شوی!

کلینتون: در یک کلام، دونالد دروغ می‌گوید. او می‌کوشد حواس مردم را پرت کند.

ترامپ: طرح بیمه های درمانی اوباما یک فاجعه بود. آمریکا 20 هزار میلیارد دلار بدهی دارد. آمریکا کشوری پر هزینه است. ما باید طرح اوباما را برداشته و با رقابت میان شرکت‌های بیمه ،طرحی بهتر ارائه دهیم. تعرفه ها و هزینه‌های طرح اوباما بسیار بالاست.

ترامپ: برنی سندرز، رقیب درون حزبی هیلاری کلینتون گفت او قوه تشخیص درستی ندارد.

ترامپ: من مخالف اسلام هراسی هستم، مسلمانان اگر مشکلی را در آمریکا دیدند بايد آن را گزارش دهند. به اتفاقات وحشتناک در جهان نگاه کنید که تندروهای اسلامی آن را انجام دادند.

کلینتون: متاسفانه حرف های تفرقه افکنان درباره مسلمان مطرح می شود. مسلمانان جایگاه ویژه ای در آمریکا دارند. محمد علی کلی یکی از آنها بود که از میان ما رفت. من عقیده دارم تمامی اقلیت ها در جامعه جایگاهی دارند، مسلمانان بخشی از جامعه ما هستند. من داعش را شکست خواهم داد و بسیاری از کشورها که ائتلاف ضد داعش را تشکیل داده اند از کشورهای اسلامی هستند.

ترامپ: جنگ عراق یک فاجعه بود. کلینتون می خواهد میزان ورود مهاجران سوری به آمریکا را 500 درصد افزایش دهد که ما درباره آنها چیزی نمی‌دانیم. من مخالف جنگ عراق بودم اما کلینتون به آن رای داد.

کلینتون: آمریکا براساس آزادی مذهبی بنیان گذاشته شده است. نمی‌توانیم به افراد براساس عقایدشان اجازه ورود به آمریکا را بدهیم. سایت های تروریست ها از سخنان ترامپ برای جذب اعضای تروریستی جدید استفاده می کنند.

کلینتون: در کاخ کرملین به صورت مستقیم برای هک کردن انتخابات آمریکا تلاش می شود. در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که کشوری خارجی (روسیه) بکوشد انتخابات آمریکا را هک کند. روسیه می خواهد ترامپ رییس جمهور آمریکا شود! چون او پوتین را ستایش می کند. اظهار نامه مالیاتیت رو هم منتشر کن!

ترامپ: خیلی مسخره است! من به پوتین علاقه ای ندارم، ولی ما می توانیم کنار روسیه با داعش بجنگیم. بسیاری از کسانی که به کلینتون برای رقابت های انتخاباتی پول داده اند از معافیت های مالیاتی بیشتری برخوردار شده اند.

ترامپ: نحوه مدیریت خروج نیروهای آمریکایی از عراق به وسیله کلینتون و اوباما، باعث به وجود آمدن داعش شد.

سوال: درباره سوریه چه کاری خواهید کرد؟

کلینتون: بشار اسد با حمایت ایران و جنگنده های روسی یک فاجعه در سوریه رقم می‌زند. حامی یک منطقه پرواز ممنوع هستم. به روس ها برای کشیدن آنها به میز مذاکره فشار وارد کردم. من می‌دانم چه گونه با روس ها کار کنم. با کمک روس ها توانستیم بدون شلیک یک گلوله با ایران به توافق هسته ای برسیم.

ترامپ: روسیه در مقوله برنامه هسته‌ای از ما بسیار جلوتر است. داریم شورشیانی را در سوریه مسلح می کنیم که نمی دانیم آنها چه کسی هستند. کلینتون با ایران توافق احمقانه‌ هسته ای را بست و 150 میلیارد دلار را روانه ایران کرد. ایران و بشار اسد و روسیه دارند داعش را از میان می برند.

لینک دانلود

ترامپ: شما ایران را به این سرعت قوی کردید. اولویت نخست ما باید از میان بردن داعش باشد. حلب یک فاجعه انسانی است. بزرگترین مشکلی که دارم، تمام رهبران داعش در موصل هستند، چرا بدون اینکه بگویند ما به آنجا حمله خواهیم کرد، این کار را مخفیانه انجام نمی دهند.

کلینتون: من از نیروی زمینی در سوریه استفاده نخواهم کرد. از نیروهای ویژه استفاده خواهم کرد. به طور مشخص ابوبکر البغدادی را هدف خواهم گرفت. کردها را مسلح خواهم کرد و آنها بهترین شرکای ما در عراق و سوریه هستند.

کلینتون: همسرم، بیل کلینتون، کسری بودجه 300 میلیارد دلاری را به مازاد بودجه تبدیل کرد. بیل کلینتون 35 درصد درآمد سیاه پوستان را افزایش داد.

سوال حضار: فارغ از لفاظی هایی که نسبت به یکدیگر دارید، آیا نکته‌ای درباره یکدیگر هست که بخاطرش به يکديگر احترام گذارید؟

کلینتون: من به فرزندان ترامپ احترام می گذارم. آنها با استعداد هستند.

ترامپ: پشتکار کلینتون قابل تحسین است. او یک مبارز است.

وی در ادامه اعلام کرد کلینتون، «نفرتی شدید در قلب خود دارد.» 

هیلاری کلینتون نیز در ادامه این مناظره گفت: بسیار کوته‌بینانه و حتی خطرناک است که کسی مشغول لفاظی عوام فریبانه‌ای شود که دونالد (ترامپ) درباره مسلمانان دارد. ما نیاز داریم که مسلمانان آمریکا بخشی از چشمان و گوش‌های ما در خطوط مقدم باشند. آن‌ها بخشی از کشورما و امنیت داخلی ما هستند. 

وی افزود: من می‌خواهم داعش را شکست دهم و می‌خواهم این کار را در ائتلافی انجام دهم که اکثریتشان کشورهای مسلمان هستند. هم اکنون بسیاری از این کشور‌ها گفته‌های دونالد (ترامپ) را می‌شنوند و از خود می‌پرسند چرا ما باید با آمریکایی‌ها همکاری کنیم؟ این موضع گیری‌ها هدیه‌ای برای داعش و تروریست‌ها است، (هدیه‌ای) برای افراطی‌های خشن و تروریست است. ما با اسلام در جنگ نیستیم. این یک اشتباه است و به نفع تروریست‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۵
مردم آمریکا به اینا میخوان رای بدن واقعا !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
انتخاب ریاست جمهوری آمریکا الان بین بد و بدتره، ولی من نمیتوم تشخیص بدم کدوم یک بدتره واقعا، خدا به داد مردم آمریکا برسه.
Germany
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
کلینتون برای خاورمیانه و ایران خطرناکه
چون هم از داعش حمایت می کنه
هم متحد عربستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
ایران راقدرتمند نکردن ...قدرتمند بوووووووووووود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
سلام
کسی از این 150 میلیارد دلار خبر داره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
خیلی پوله هااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
متاسفم برای کشوری که داعیه ابرقدرتی در جهان را دارد و نامزدهای ریاست جمهوری اونها اینقدر سخیف و بی محتوا سخن میگویند.این واقعیت بیشتر نمود پیدا میکند که لابی صهیونیستی بهشون بعد انتخاب شدنشون خط و ربط میدهند و لگام اونها دست لابی صهيونيست هستش چون افکار و نظریات این دو نامزد حکایت از کم اطلاعی و کم سواديشون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
تست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
دلم برا ی مردم آمریکا می سوزد .واقعاً کسی دیگری نبود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
سیاست کلینتون بهتر از ترامپ نشون داده اما به نظرم که مردم امریکا تمایل چندانی به شرکت در انتخابات این دو کاندیدا ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
همشون مثل همن. معلوم نیست با روی کار اومدن اینا چه به حال آینده دنیا میاد؟؟!! جنگ جهانی سوم درپیشه یا آخرالزمان؟!!
-
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
واقعا احمقی دشمنانمون رو دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
هر دو از اباليس هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
کلینتون سیاست مدار کارکشته ایه ولی ترامپ ی تاجر میلیاردر امیدوارم کلینگتون رییس جمهور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
چرااینقدرتوهین میکنید.خاک برسراونیکه به اینارای بده یعنی چی.چندین بارپیام دادم متاسفانه نزاشتیدتوسایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
این۱۵۰میلیارد کوجاس؟؟:|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
بیچاره ملت آمریکا که باید این احمق ها رو تحمل کنند. البته فکر نمیکنم اکثریت ملت آمریکا اصلا پای صندوق رای بروند. این ها همه اش یه نمایش است که خودشون رو اهل دموکراسی معرفی کنند و اِلا اینها برای مردم خودشون هم هیچ ارزشی قائل نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
حالا این 150 میلیارد دلار که به ایران دادن چی شد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
شماهم دلت خوشه ها
باور کردی!!!!!!
-
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
كلاغ پر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
هان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
همونجایی رفت که پول نفت داره میره. دوسه سال بعد صداش در میاد یا شاید چند سال بعد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
مگه پولی هم دادن
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۱۴:۲۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
تو دنبال چی هستی چه فکرایی میکنید مگه پول ماله باباته که میگی بدنش به تو یا می پرسی چی شد این پول خرج کشور شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
خاک تو سر کسی که به اینا رای بده
ولی از نظر من ترامپ بهتر از کلینتون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
همیشه یه گرگ گرگه و هیچ فرقی نمیکنه چه ماده باشه چه نر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
منظورم نر و ماده گیشون نبود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
سلام:سگ زرد برادر شغال است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
بابا اینا مشکل روحی روانی دارن ماگفتیم تو ایران بگم بگم داریم اینا دیگه میگم دیدم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
یعنی واقعا باید تاسف خورد به حال ملتی که بهتر از این دو دیوانه برای انتخابات ریاست یک کشور گزینه ای ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
واقعا مسخرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
هرچی خواستند به هم گفتند آخرش از هم تعریف کردند چه پدر سوخته هایی هستند این بی همه کسها
آخرین اخبار