اهواز؛

تولید انرژی با مشارکت سرمایه گذار خارجی

معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از اقدامات صورت گرفته جذب سرمایه گذاربا قابلیت تولید برق از انرژی‌های خورشیدی و بادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد نیکو، معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در جلسه ستاد سرمایه گذاری که در محل سالن اجتماعات حوزه استانداربرگزار شد گفت: بر اساس گزارشات دریافت شده نتایج خوبی در جذب سرمایه گذاری در استان انجام شده است که می‌تواند استان را وارد مرحله اقتصادی جدیدی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته جذب سرمایه گذار در یکی از حوزه‌های مهم استان با قابلیت تولید برق از انرژی‌های خورشیدی و بادی است.

 معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه از این نوع تولید برق با چنین قابلیتی از طرف سرمایه گذار خارجی استقبال خوبی شده است بیان داشت: منطقه آزاد اروند، شهرهای اهواز و ماهشهر و شهر‌هایی که ظرفیت و قابلیت راه اندازی این انرژی را دارند مناطق مورد نظر برای تولید انرژی خورشیدی و بادی هستند.

نیکو با اشاره به ظرفیت شهرک‌ها و پست‌های برق برای تولید انرژی خورشیدی و بادی توضیح داد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که زمین‌های اجرای پروژه برق با کمترین بها در اختیار سرمایه گذار ی خارجی گذاشته شود.

وی افزود: قیمت زمین‌هایی که در اختیار سرمایه گذار خارجی گذاشته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که توجیه اقتصادی داشته و با نرخ مناسب ارائه شود.

نیکو با اشاره به مهلت ده روزه‌ای که برای واگذاری زمین‌ها به سرمایه گذاران داده شد گفت: پس از 10 روز باید زمین و قیمت‌های آن مشخص شود.

وی تاکید کرد: حضور سرمایه گذار خارجی در استان سبب خواهد شد ظرفیت خوبی برای استان ایجاد شود و سرمایه گذاران زیادی جذب استان بشوند.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد وگفت: با وجود منابع و ظرفیت‌های زیادی که در استان وجود دارد بتوانیم نه تنها در بخش انرژی بلکه در بخش‌های دیگری موفق به جذب سرمایه گذار شویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.