سوریه: بان کی مون سازمان ملل را تابع خواسته برخی کشورها کرده است

سوریه اعلام کرد که 'بان کی مون' اعتبار سازمان ملل را با تبعیت از خواست برخی کشورها خدشه دار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه سوریه گفت: دبیرکل سازمان ملل باردیگر برناتوانی خود در پاسخگویی به ساده ترین خواسته ها و انتظارها مانند راستگویی و بی طرفی که براساس مسئولیت خود برعهده دارد تاکید کرد.

وی افزود: بان کی مون بارها اعتبار سازمان ملل را با تبعیت از برخی کشورها و قراردادن خود به عنوان یکی از طرف های مشکلات و درگیری ها و رعایت نکردن کم ترین حد و مرزهای اخلاق حرفه ای براساس منشور سازمان ملل، اعتبار این سازمان را خدشه دار کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: دبیرکل کنونی که نام عربستان را ازلیست قاتلان کودکان خارج کرد یک خدشه تاریخی بر آبروی این نهاد بین المللی وارد کرد.

وی تصریح کرد: بان کی مون که خود را تابع سیاست های برخی کشورها درقبال سوریه، قرارداده است، درقبال اوضاع کنونی سوریه مسئول است زیرا وی چتر حمایت سیاسی خود را برسر تروریست ها گسترده است و سخنان بی اساسی را برزبان می راند.

این مقام آگاه بیان کرد: دبیرکل سازمان ملل دروغ های بوق های تبلیغاتی تابع برخی کشورهای توطئه کنند برضد سوریه را تکرارمی کند.

وی افزود: سوریه به رغم تمام خطاهای بان کی مون انتظار داشت که وی دبیرکلی خود را با نام نیک به پایان برساند نه اینکه به گونه ای برود که کسی از رفتن وی ناراحت نشود.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درگفت و گو با رادیو صدای آلمان اعلام کرده بود که ناتوانی بشار اسد در اثبات خود به عنوان یک رهبر باعث کشته شدن 300 هزار شهروند سوری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار