داعش مجرمان باسابقه را برای انجام حملات تروریستی در اروپا استخدام می‌کند

مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی در جدیدترین گزارش خود از فعالیت فزاینده داعش برای استخدام مجرمان و جانیان باسابقه در گوشه و کنار جهان خبر داده است.

داعش مجرمان باسابقه را برای انجام حملات تروریستی در اروپا استخدام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)؛ مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی در جدیدترین گزارش خود از فعالیت فزاینده گروه تروریستی داعش برای استخدام مجرمان و جانیان باسابقه در گوشه و کنار جهان خبر داده است.

پیتر نویمان، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات افراط‌گرایی در لندن دراین‌باره می‌گوید: 15 سال پیش، گروه تروریستی القاعده به جذب عناصر موردنیاز خود از میان افراد تحصیل‌کرده و قشر متوسط یک جامعه روی آورده بود. در میان اعضای گروه القاعده شاهد حضور دانشجویان، مهندسان، پزشکان از طبقه متوسط جامعه بودیم. این در حالی است که نسل جدید اعضای گروه تروریستی نه‌تنها از طبقه متوسط نیستند بلکه فاقد تحصیلات هستند.

وی ادامه داد: نسل جدید اعضای گروه تروریستی معمولاً افرادی هستند که از حاشیه شهرهای بزرگ جهان برخاسته‌اند. اغلب آن‌ها اروپایی و باسابقه جنایی هستند. افرادی که دست‌کم هشت مرتبه دستگیر، محکوم و زندانی‌شده‌اند.

پیتر نویمان و همکارانش برای ارائه این گزارش، مسیر پیوستن 79 عضو گروه تروریستی داعش را بررسی کرده‌اند. آن‌ها دریافتند گروه تروریستی داعش بیشتر اعضای خود را از میان مجرمان و جانیان باسابقه استخدام می‌کنند. جوانان سابقه‌دار که جویای هویت بسیار قوی، احساس قدرت، ماجراجوی و برتری نسبت به دیگران هستند. ارتکاب به جرم برای این‌گونه افراد بسیار لذت‌بخش‌تر از تروریست‌های تحصیل‌کرده است. آن‌ها موقعیتی پیدا می‌کنند تا به‌راحتی سلاح در اختیار داشته باشند و اعمال زور کنند. رویه‌ای که پیش از این در کشورهای خود از آن منع شده‌اند. از سوی دیگر، پیوستن به این گروه تروریستی می‌تواند حس انتقام‌جویی آن‌ها را تقویت کند.

نویمان گفت: تمام افرادی که در حملات تروریستی اخیر به پاریس و بروکسل شرکت کرده‌اند، از مجرمان سابقه‌دار فرانسوی و بلژیکی بوده‌اند که مهارت‌های تروریستی خود را در سایه داعش تقویت کرده‌اند. بنابراین توجیه مذهبی این حملات منصفانه نیست. عناصر داعش از بطن کشورهایی رشد کرده‌اند که به آن‌ها حمله شده است.

نویمان در انتهای این مصاحبه بر مبارزه با جرائم کوچک داخلی و جلوگیری از تقویت آن‌ها در قالب گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
آل سعود و صهیونیست ها و اردوغان و قطری ها واماراتی ها هم از همین قماش هستند .
این جانوران وحشی تمدن افسارگسیخته غرب را استخدام و برای کشتار مردم بیگناه و مظلوم سوریه و عراق و یمن و افغانستان اعزام می کنند .
آخرین اخبار