رسوایی آمریکایی

مروری بر یک دهه فساد جنسی سیاستمداران آمریکایی

رسوایی‌های جنسی سیاستمداران آمریکایی مسئله ای تقریبا رایج است که از زمان تاسیس کشور آمریکا تا حال حاضر همواره مورد توجه رسانه‌های خبری بوده است.

مروری بر یک دهه فساد جنسی سیاستمداران آمریکاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشاگری روزنامه واشنگتن پست علیه دونالد ترامپ و رسوایی اخلاقی وی باعث شده این روزها کمپین انتخاباتی جمهوری خواهان به شدت تحت فشار قرار بگیرد. پس از این افشاگری بود که زن‌های متعددی از ترامپ به دلیل آزار و اذیت جنسی شکایت کردند. زنانی که هر روز تعدادشان افزایش می یابد. نیویورک تایمز می نویسد:" زنهای بیشتری ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده‌اند و گویی در جهنم به رویش باز شده. شبیه به بیل کازبی که زیر سیل اتهامات دفن شد. " ترامپ اتهامات دو زن اول را به تندی رد کرد و گفت که اصلا آنها را نمی‌شناسد. اما از میان دو زنی که به تازگی او را متهم کردند، یکی‌شان از کسانی است که در برنامه‌های تلویزیونی ترامپ حضور داشته است. پاسخ ترامپ و اطرافیانش به این اتهامات، تکذیب قاطعانه بوده است. ستاد ترامپ تلاش می کند که این ماجرا را یک تاکتیک سیاسی رقیب جلوه دهد. با این حال رسوایی اخلاقی اتفاقی جدید در عرصه سیاسی آمریکا نیست. رسوایی‌های جنسی سیاستمداران آمریکایی مسئله ای تقریبا رایج است که از زمان تاسیس کشور آمریکا تا حال حاضر همواره مورد توجه رسانه‌های خبری بوده است. روزنامه لس آنجلس تایمز اخیرا در یک گزارشی به بررسی رسوایی هایی جنسی سیاستمداران آمریکایی در یک دهه اخیر پرداخته و لیستی از رسوایی‌های آمریکایی منتشر کرده است.

نفر شماره یک لیست لس آنجلس تایمز آنتونی وینر نماینده دموکرات ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا است. وینر در سال 2011 به خاطر توئیت کردن یک لینک حاوی تصاویر مستهجن یک دختر 21 ساله مجبور شد از نمایندگی در کنگره آمریکا استعفا بدهد.


نفر دوم جان ادواردز، سناتور سابق و دموکرات کارولینای شمالی است. او در سال 2004 و 2008 در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری حزب حضور داشت. همچنین وی در سال 2004 به عنوان معاون جان کری نامزد جمهوری خواهان برای رقابت با جرج بوش و معاونش دیک چنی انتخاب شد. ادواردز در حالی که همسر داشت با کارگردان فیلم‌های انتخاباتی‌اش رابطه برقرار کرده بود و از کمک‌های مالی به کمپین انتخاباتی‌اش برای پنهان کردن این موضوع استفاده کرده بود.


نفر سوم لیست کریس لی نماینده سابق و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا است. او در سال 2011 به خاطر ارسال عکسی نیمه برهنه برای زنی، مجبور به استعفا از کنگره شد.

چهارمین نفر سناتور جمهوری خواه نوادا، جان اینساین است. او در سال 2011 به خاطر داشتن روابط خارج از ازدواج با زن همکارش مجبور شد از سناتوری مجلس سنای آمریکا استعفا بدهد.


نفر پنجم اسپیترزفرماندار دموکرات نیویورک است که در سال 2008 به خاطر فاش شدن رابطه داشتن با یک روسپی از طریق یک کلوب روسپیگری مجبور به استعفا از پست فرمانداری خود شد.


نفر ششم مارک سودر نماینده ایندیانا در مجلس نمایندگان آمریکا است که در سال 2010 پس از فاش شدن داشتن رابطه با یکی از همکاران متاهلش مجبور به استعفا شد.


نفر هفتم اریک مسا نماینده ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا است. مسا  به اتهام آزار جنسی، از جمله آزار جنسی یک کارمند مرد، از پست خود استعفا کرد.

تیم ماهانی نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا نفر هشتم لیست لس آنجلس تایمز است. ماهانی پس از برملا شدن قراردادن معشوقه اش در میان کارمندانش و اینکه ماهانی به معشوقه اش بابت پنهان کردن رابطه شان حق السکوت پرداخت کرده است، در انتخابات شکست خورد و صندلی خود را در مجلس نمایندگان آمریکا از دست داد.

نهمین نفر لیست جیم مک گریوی فرماندار سابق و دموکرات نیوجرسی است. در سال 2004 و در حالی که مک گریوی همسر داشت پس از برملا شدن رابطه جنسی‌اش با یک مرد دیگر،مک گریوی اعلام کرد که"یک آمریکایی همجنسگرا" است ومجبور شد از مقام فرمانداری نیوجرسی استعفا بدهد.

نفر دهم لری کرگ، سناتور آیاداهو، است. او در سال 2008 به خاطر سوءرفتار همجنسگرایانه در فرودگاه مورد توبیخ کمیته اخلاقی سنا قرار گرفت.

 

یازدهمین نفر لیست لس آنجلس تایمز مارک فولی، نماینده جمهوری خواه فلوریدا است که در سال 2006 به خاطر فرستادن یک ایمیل غیراخلاقی به یک کارگر نوجوان کنگره آمریکا مجبور شد از نمایندگی در کنگره استعفا بدهد.


آخرین نفر این لیست نماینده کهنه کار ایالت فلوریدا گری کاندیت است. وی در حالی که همسر داشت با کارآموزی که سی سال از او کوچک تر بود رابطه برقرار کرد. این کارآموز در سال 2001 ناپدید شد و یک سال بعد جسد سلاخی شده او پیدا شد.


تاریخ سیاسی آمریکا مملو از روابط نامشروع سیاستمداران این کشور است.  رابطه جنسی تامس جفرسن، سومین رئیس جمهور آمریکا (1809-1801)، با یکی از بردگانش  پس از گذشت 200 سال در سال 1998 و با آزمایش دی ان ای ثابت شد. واقعیتی که بارها و بارها از کندی تا کلینتون عرصه سیاسی آمریکا شاهد آن بود.

 

منبع: خراسان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار