همدان؛

آلودگی آب آشامیدنی روستای زرامین نهاوند را دچار مشکل کرده است

اهالی روستای 3هزار نفری زرامین سفلی نهاوند با گذشت 12 سال همچنان از آلودگی آب شرب رنج می برند.

عباس ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: بیش از 12 سال است که مردم روستای 3هزار نفری زرامین سفلی که نزدیک به 40 شهید و بیش از 250 آزاده و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده اند از مشکل آلودگی و کم آبی رنج می برند  وی افزود: حتی یکبار همه اهالی روستا جلوی فرمانداری تحصن کردند تا مشکلشان حل شود ولی این آلودگی همچنان ادامه دارد و در حال حاضر بیشتر اهالی روستا از کلیه و معده درد رنج می برند. 

آلودگی آب آشامیدنی روستای زرامین نهاوند را دچار مشکل کرده است

ترکاشوند اظهار داشت: به عنوان رئیس شورای اسلامی روستا چندین با به نهاد های مسئول مراجعه کردیم که مشکل کم آبی را برطرف کردند ولی مشکل آلودگی همچنان پا برجاست و امروز در جریان حفاری و در کمال ناباوری تعدادی استخوان حیوانات  و مقداری آشغال و پلاستیک  از لوله اصلی روستا پیدا شد که دلیلی برآلودگی آب روستا می باشد لازم به یاد آوری است چندی پیش نیز در منبع آب روستای شهرک نهاوند لاشه پرندگان پیدا شد ماجرا ازاین‌قرار است که مدتی است اهالی روستای شهرک از توابع شهرستان نهاوند متوجه تغییر بو و مزه آب آشامیدنی روستا می‌شوند.

بنا به گفته اهالی روستا علاوه بر مزه و بو مدتی است که فشار آب خروجی از منبع نیز کم شده است بنابراین اهالی روستا به فکر پیدا کردن علت این اتفاقات می‌افتند.

آلودگی آب آشامیدنی روستای زرامین نهاوند را دچار مشکل کرده است

مردم روستای شهرک تصمیم می‌گیرند که یکی از اهالی را به بالای منبع آب روستا بفرستند تا دلیل این موضوع را پیدا کند و وقتی‌که فرد موردنظر به بالای منبع آب می‌رسد، مشاهده می‌کند که لاشه چندین کبوتر و کلاغ در داخل آب منبع وجود دارد.

دلیل ورود پرندگان به این منبع وجود دریچه‌ای کوچک در منبع است که وقتی‌که پرندگان وارد منبع می‌شدند دیگر نمی‌توانستند از آن خارج شوند و در همان‌جا کشته می‌شدند.

آلودگی آب آشامیدنی روستای زرامین نهاوند را دچار مشکل کرده است

فردی که برای بازرسی از منبع به بالای منبع می‌رود سپس به کمک اهالی لاشه پرندگان را از منبع خارج می‌کند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.