مشهد؛

شناسایی عاملان فروش شال های متبرک در تلگرام

عاملان راه‌اندازی یک کانال تلگرامی که با روشی مکارانه مبالغی را از شهروندان در سراسر کشور دریافت می کردند، شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در پی شکایتی از سوی واحد حراست آستان قدس رضوی مبنی بر کلاهبرداری در تلگرام که مربوط به حوزه حرم مطهر رضوی می‌شد، دستور رسیدگی به این پرونده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد برای شناسایی و دستگیری متهمان، به پلیس فتا صادر شد.

دو جوان دانشجو که اصلا خادم حرم نیستند به بهانه‌های مختلفی همچون زیارت نیابتی حرم مطهر، فروش شال‌های متبرک‌شده با ضریح حضرت رضا(ع) و ایجاد مسابقه‌های صوری، مبالغی را از افراد مختلف در سراسر کشور اخذ می‌کنند شناسایی و به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان‌رضوی احضار شدند.

دو متهم سوءسابقه ندارند و برای اینکه اعتماد مشتریان خود را برای فروش شال جلب کنند، عکس‌هایی را از مراحل متبرک‌سازی این شال‌ها از زمان خرید تا مرحله نهایی، برای افراد ارسال می‌کردند و شال‌های ٢۵هزارتومانی را سپس به مبلغ ۵٠هزار تومان می‌فروختند.

علاوه‌بر این، متهمان روز‌های چهارشنبه برای زیارت نیابتی، از سوی افرادی که خارج از مشهد هستند و شوق زیارت امام‌رضا(ع) را دارند، ثبت نام می‌کرده‌اند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.