اهواز؛

حمایت خانوارهای تحت پوشش بهزیستی در دزفول

رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت : ۵۰ خانوار تحت پوشش این اداره از طریق تولید صنایع دستی حمایت می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازفریدون عبدی رئیس اداره بهزیستی دزفول اظهار داشت : بالغ بر ۵۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی دزفول مدت هاست که به تولید صنایع دستی مختلفی از جمله کپوبافی، عروسک سازی، سرویس خواب و عروسی حصیربافی، گلیم بافی و منبت کاری و دیگر صنایع دستی می پردازند.
وی افزود: اداره بهزیستی دزفول به منظور خودکفا کردن این خانوارهای تحت پوشش همواره تولیدات آنها را با مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال پیش خرید می کند و از طریق مرکز استان در نمایشگاه ها و بازار تهران به فروش می رساند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه  ۳۵ خانوار دیگر نیز در زمینه تولید صنایع دستی شناسایی شده اند، بیان داشت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای این خانوارها نیز از طریق صنایع دستی اشتغالزایی فراهم خواهیم کرد.

عبدی در ادامه، سهم اداره بهزیستی دزفول برای اشتغالزایی در سال جاری را ۴۸ نفر برشمرد و تصریح کرد: از مدت های گذشته تاکنون از میان تمام گروه های معلولان دزفول که توانایی کار کردن دارند ۲۲۵ معلول جسمی و حرکتی باپیگیری اداره بهزیستی دزفول مشغول به کار شده اند که از این تعداد ۷۱ نفر ناشنوا، ۳۵ نفر نابینا و ۲۲ نفر ضایعه نخاعی هستند.

وی از ایجاد اشتغال برای هشت معلول تحت پوشش این اداره در سال جاری خبرداد و خاطر نشان کرد: بطور کلی ۹۰ درصد از جامعه معلولان شهرستان در زمینه تحصیلی و شغلی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و ۱۰ درصد باقیمانده نیز معلولانی هستند که قادر به کار و با تحصیل نیستند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول همچنین گفت: طرح آماده سازی شغلی توسط بهزیستی دزفول به منظور بررسی فعالیت های درمانی، روانشناسی، فیزیوتراپی افراد معلول در یک کمیسیون شامل کارشناسان برجسته همواره در بهزیستی دزفول اجرا می شود که در آن میزان توانایی شغلی و  آموزش لازم برای اشتغال معلولان ارائه می شود.

عبدی در پایان، خواستار اهتمام مسئولان و نهادها برای اجرای قانون حق ۳ درصد استخدام معلولان شد و افزود: متاسفانه برخی نهادها و شرکت ها بدون توجه به این قانون از جذب و استخدام افراد معلولی که قادر به کار کردن هستند سرباز می زنند که این امر نیازمند پیگیری در جهت برطرف شدن است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.