تعرفه خدمات درمانی در هر دو بخش دولتی و خصوصی مشخص است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با گلایه از اظهارات غیرمستند نسبت به درآمد جامعه پزشکی گفت: تعرفه خدمات در هر دو بخش دولتی و خصوصی بر اساس قانون مشخص بوده و جامعه پزشکی درآمدن نامتعارف ندارد.

سید مصطفی شیریزدی استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره درآمدهای نجومی که به جامعه پزشکی نسبت داده می شود، اظهار داشت: انتشار اخبار غیر مستند در رسانه ها و فضای مجازی سبب ایجاد یک بحران روحی و روانی در جامعه نسبت به گروه پزشکی شده است.

وی با گلایه از اینکه جو حاکم بر جامعه به گونه ای است که هر کس به راحتی هر حرفی را به جامعه پزشکی می زند، افزود: متاسفانه هجمه ها علیه جامعه پزشکی به گونه ای است که حتی به حریم شخصی پزشکان هم توجهی نشده و برخی افراد بدون در نظر گرفتن زوایای مختلف به خود اجازه می دهند که به آن ورود کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با ابراز تاسف از اینکه جامعه پزشکی طی چند سال اخیر مورد بی مهری مردم قرار گرفته، ادامه داد: موضوع درآمدهای نجومی جامعه پزشکی سبب دامن زدن به بی مهری ها و از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به پزشکان می شود و این در حالی است که اگر عده ای انگشت شمار خارج از ضوابط وتعرفه های مشخص کار می کنند نباید آنها را معیار کل جامعه پزشکی دانست.

وی با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی بر اساس مصوبه دولت و کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات به فعالیت در دو بخش دولتی و حصوصی پرداخته، تصریح کرد: درآمدهای پزشکان در گروههای مختلف بسته به نوع تخصص و سختی کاری که دارند، متفاوت بوده و این دور از انصاف است که بخواهیم درآمدهای آنان را غیرمتعارف و نجومی عنوان کنیم.

شیریزدی اظهار داشت: در کشور ما افراد بر اساس تعرفه های جاری که در هر صنف بر اساس قانون مشخص شده است حقوق و دستمزد می گیرند و مقایسه مشاغل با یکدیگر منطقی نیست.

وی با اشاره به اینکه میزان درآمدها در داخل گروه پزشکی بسته به نوع کار متفاوت است، افزود: هجمه های ایجاد شده علیه درآمدهای پزشکان سبب کاهش اعتماد مردم به این قشر می شود و باید عزم ملی از سوی سازمان های نظاره گر وجود داشته باشد تا جلوی این تخریب ها گرفته شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار