اذعان اوباما: فضای انتخاباتی آمریکا به نمایشی مضحک تبدیل شده است

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی با حمایت از نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، اذعان کرد گردونه انتخاباتی این کشور به نمایشی مضحک تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد گردونه انتخاباتی آمریکا به نمایشی مضحک تبدیل شده است.

وی در تجمعی انتخاباتی در فیلادلفیا گفت: هشت سال پیش از همه شما خواستم تا به من در سفری ملحق شوید که بعید بود. ما نه تنها در مسیر اجرای یک برنامه یا سیاست تغییر حرکت کردیم بلکه در مسیری  از اقتصاد وارد شدیم که در این مسیر، همه از شانسی برای موفقیت برخوردار باشند. ما برای ایجاد اصلاحات در واشینگتن به صدای شما مردم نیاز داشتیم و اینکه صدای شما از گروههای لابی‌کننده و دارای منافع قوام پیدا کرده، بلندتر باشد. 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: «تقریبا همه کشورهای جهان، به آمریکا به چشم کشوری نگاه می کنند که در مقایسه با هشت سال پیش، کشوری قویتر و درعین حال دارای احترام بیشتر است. در دوران دو رئیس جمهور جمهوری خواه پیشین آمریکا، روند رشد اشتغالزایی در آمریکا تقریبا ثابت شد و کسری بودجه افزایش یافت. وقتی دموکراتها مسئول امور بوده اند، آمریکا قویتر شده است. اینها واقعیتها هستند.»

اوباما گفت:« حالا هم این فرصت را داریم تا چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا را انتخاب کنیم که پیشرفتهای گذشته را تکمیل کند و کارهای قبلی را به اتمام برساند. او فردی است که در نزد سران جهان احترام دارد. او هوشمند است و امتحانش را پس داده است. او فردی است که با آمادگی کامل و بیشتر از هر نامزد دیگری در تاریخ انتخابات آمریکا، این مسئولیت را می پذیرد. آمادگی او از بیل کلینتون یا بنده بیشتر است. منظورم از این فرد، هیلاری کلینتون است که رئیس جمهور آمریکا می شود. 

وی افزود: «مسیر انتخاباتی آمریکا بسیار طولانی بوده و سروصدای زیادی بوجود آمده است. مطالب زیادی هم برای منحرف کردن توجه ها همراه شده است. در مواقعی هم این فضا به یک نمایش یا نمایش مضحک تبدیل شده است. اما مردم با حضور در پای صندوقهای رای، گامی مهم بر می دارند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار