طلایی در صحن شورای شهر؛

حق الجلسه شورایاری ها را قطع کردیم/ اعضا برای بازدید از مناطق با ستاد هماهنگی شورایاری‌ها هماهنگ شوند

طلایی گفت: ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با حضور 5 نماینده از اعضا تشکیل شده است و تسهیل در گسترش مشارکت شهروندان با محوریت شورایاری ها چشم انداز این سازمان است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در دستور سیصد و ششمین جلسه شورا به ارائه گزارش عملکرد سال 94 ستاد هماهنگی شورایاری ها پرداخت.

وی با بیان اینکه مصوب شده است تا شورایاری ها حق الجسه دریافت نکنند، گفت: برنامه ریزی به وسیله مردم برای مردم، رویکرد ما در شورایاری‌هاست.

طلایی ادامه داد: ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با حضور 5 نماینده از اعضا تشکیل شده است و تسهیل در گسترش مشارکت شهروندان با محوریت شورایاری ها چشم انداز این سازمان است.
وی با بیان اینکه در دوره اول در 87 محله انتخابات شورا انجام شد، اظهار داشت: تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل، مهم‌ترین برنامه‌ای بود که در دوره چهارم قرار است هدف گذاری کنیم.

طلایی ادامه داد: انتخابات کارگروه های تخصصی شورا دیگر فعالیتی بود که در این سازمان انجام شد.

وی افزود: در دوره اول فقط 5 درصد شورایاری‌ها را می شناختند اما الان این شناخت 27 درصد ارتقاء پیدا کرده است و در سایت، کانال تلگرام و  ماهنامه اطلاع رسانی، اخبار شورایاری ها انعکاس داده می شود.

طلایی گفت: جایگاه قانونی و حقوقی شورایاری‌ها اهم چالش این سازمان است و تداخل شورایاری ها و موضوع مدیریت محله دیگر چالش این سازمان است.

وی ادامه داد: چالش عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری که در پیگیری امور شورایاری ها اختلال ایجاد می کند و انتظار داریم شورا به شورایاری ها توجه بیشتری کند.

طلایی همچنین از اعضای شورای شهر تهران درخواست کرد تا جهت بازدید از مناطق با ستاد هماهنگی شورایاری ها هماهنگ کنند و گفت: بعضا دوستان صبح برای بازدید می روند که به جهت شاغل بودن شورایاری ها، امکان دیدار در بعد از ظهر ممکن است.

وی در پایان یادآور شد: شوراهای محلی و منطقه ای باید اساس رسیدن به شورای شهر باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار