مشهد؛

میقات الرضا(ع) آماده میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه شفاعت

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) گفت: 350 خدمه مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) از 150 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه شفاعت میزبانی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی ابوی معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار‌ داشت: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در سال 1384 و با هدف خدمت به زائران امام رضا(ع)، به ویژه زائران پیاده راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه خدمات مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در طول سال شبانه‌روزی است، افزود: این خدمات در زمان‌های خاص مانند دهه‌های کرامت و شفاعت (ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع) ) به صورت ویژه است.

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) با بیان اینکه این مجتمع فرهنگی در ایام دهه شفاعت آماده میزبانی از 150 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) در ایستگاه مرکزی خود واقع در کیلومتر 22 جاده قدیم مشهد به نیشابور و دو ایستگاه دیگر خود در کیلومترهای 15 و 45 جاده مشهد به فریمان آماده استقبال و پذیرایی از 150 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه شفاعت است.

ابوی تصریح کرد: در دهه آخر صفر سال گذشته از 105 هزار زائر پیاده ولی نعمتان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) میزبانی شایسته به‌عمل آمد و برای امسال افزایش 30 درصدی پذیرش از این زائران پیاده را در طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی  داریم؛ همچنین در ایام دهه اول ذی‌القعده سال گذشته 5 هزار زائر پیاده با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی مشرف شدند و برای امسال هم تشرف 7 هزار نفر با پای پیاده به سمت این مکان مقدس را شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 40 درصدی را داشت.

وی در رابطه با زمان اجرای این طرح تأکید کرد: زمان اجرای طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده ایام دهه شفاعت از روز اربعین حسینی تا روز شهادت امام رضا(ع) بوده است و این خدمات به‌صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌شود.

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) با اشاره به نوع خدمات ارائه شده، گفت: خدمات ارائه شده در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پاسخ به سؤالات شرعی، اسکان شبانه، پذیرایی 3 وعده غذای گرم، پذیرایی میان وعده و سایر خدمات مورد نیاز زائران پیاده امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

ابوی گفت: در این ایام اسکان شبانه برای 7 هزار نفر در هرشب پیش‌بینی شده است و این خدمات توسط 350 نفر خدمه (200 خدمه آقا و 150 خدمه خانم) که شامل عموم مردم و همچنین خدام یگان حفاظت حرم مطهر رضوی هستند ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌ طور متوسط هزینه پذیرایی از هر زائر پیاده امام رضا(ع) حدود 150 هزار ریال برآورد شده است، افزود: تمامی این وجوه از طریق حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی تأمین شده است و علاقه‌مندان برای خدمت به زئران پیاده امام رضا(ع) در ایام دهه آخر صفر می‌توانند در امر خدمت‌ رسانی مادی و معنوی مشارکت کنند و در مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) از ظرفیت، توان و تخصص کارشناسان و متخصصان مرتبط با این ایام در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود.

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) ادامه در طول سال دو نوبت و در ایام دهه اول ذی‌القعده و دهه آخر صفر شاهد حضور پرشور زائران پیاده امام رضا(ع) از داخل و خارج استان و همچنین خارج از کشور در مشهد هستیم و تشرف زائران پیاده دهه شفاعت از تمامی مسیرهای منتهی به مشهد بوده، اما تشرف زائران پیاده دهه کرامت تنها از مسیر قدمگاه تا مشهد انجام می‌شود و اوج حضور این زائران در سه روز منتهی به ایام میلاد فرخنده و شهادت جانسوز امام رضا(ع) بوده است.

ابوی در رابطه با بزرگترین کاروان‌هایی که در سال گذشته در ایام دهه شفاعت به مشهدالرضا(ع) مشرف شدند، تصریح کرد: بزرگترین کاروان ورودی استانی سال گذشته از نیشابور با 3 هزار نفر (کاروان ولایت) و بزرگترین کاروان خارج از استان نیز از شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی با 800 نفر (کاروان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) )  و بزرگترین کاروان خارج از کشور هم از عراق با 350 نفر (کاروان شمس الشموس(ع)) بود.

وی در رابطه با نحوه مشارکت مردم در امر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به زائران پیاده امام رضا(ع)، تأکید کرد: مردم می‌توانند جهت اهدای هدایای نقدی و غیرنقدی خود به آدرس دفتر مرکزی مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) واقع در ابتدای بولوار هدایت، روبروی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، ساختمان هدایت واحد یک و یا ایستگاه مرکزی مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) واقع در کیلومتر 22 جاده قدیم مشهد به نیشابور مراجعه کنند.

معاون مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) ادامه داد: مردم هدایای نقدی خود را نیز می‌توانند به شماره حساب 2071424275251 و یا شماره کارت بانک انصار  6273811034513462 نزد بانک انصار به نام علیرضا عدالتیان مدیر مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) واریز کنند.

انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.