بزرگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بهره‌وری پایین در بخش کشاورزی، علی‌رغم توانمندی‌های بالقوه

رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به ظرفیت منابع آب‌بخش و بهره وری پایین تولید، کشت فراسرزمینی با رعایت برخی مسائل می تواند دستاوری بزرگ برای بخش کشاورزی داشته باشد.

علیرضا بزرگی رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مزایای کشت فراسرزمینی اظهار داشت: از 33 میلیون هکتار اراضی مستعد کشت به دلیل نبود مدیریت منابع آبی ، رعایت الگوی کشت و ارتقای نظام بهره برداری تنها 15.5 میلیون هکتار تحت پوشش محصولات کشاورزی هستند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت منابع آبی بخش کشاورزی باید با اتخاذ راهبرد و سیاست های جدید عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم.

بزرگی با اشاره به توسعه کشت فراسرزمینی گفت: با انتقال دانش و تکنولوژی نیروی انسانی و بررسی همه جانبه توسط کارشناسان در کشورهای هدف می توان با توسعه کشت فراسرزمینی بهره وری را افزایش داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: با توجه به آنکه با چالش منابع آبی و خاکی در بخش روبرو هستیم از این رو باید با رویکرد نگاه علمی ، افزایش بهره‌وری و استفاده از فرصت‌های خارج از کشور بتوانیم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را برای بخش به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار