در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خودکفایی در محصولات اساسی، تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی

رئیس اتحادیه دامداران گفت: واردات بی رویه این محصولات موجب می شود تا به اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خوداتکایی دست نیابیم و با این وجود دامدار انگیزه تولید خود را از دست می دهد.

عید//اصلاح نژاد دام امری مهم در خود اتکایی محصولات اساسیحسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهکارهای اساسی در خصوص افزایش ضریب خوداتکایی محصولاتی نظیر گوشت قرمز و شیر اظهار داشت: با توجه به اینکه طی سالیان گذشته بسیاری از محصولات لبنی مورد نیاز نظیر پنیر و شیر از طریق واردات تأمین می شد، اما امروزه در تولید این محصولات به جایی رسیدیم که علاوه بر منتفی شدن واردات، امکان صادرات برخی فرآورده های لبنی به بازارهای هدف وجود دارد.

وی با اشاره به تولید گوشت قرمز گفت: با وجود تأمین 90 الی 95 درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل و واردات 5 الی 10 درصدی، باید گفت که در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی با مدیریت جزئی می توان به خودکفایی دست یافت.

نعمتی ادامه داد: با راهکارهایی نظیر افزایش وزن بره، اصلاح نژاد دام ، افزایش ضریب تبدیل و همت مسئولان امر، خودکفایی محصولات اساسی نظیر شیر و گوشت شدنی است.

رئیس اتحادیه دامداران با بیان اینکه واردات بی رویه گوشت قرمز و کره، ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می نماید، عنوان کرد: واردات بی رویه این محصولات موجب می شود تا به اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خوداتکایی دست نیابیم و با این وجود دامدار انگیزه تولید خود را از دست می دهد.

وی در پایان تأکید کرد: برخی سودجویان با بهانه تراشی های مختلف نظیر نرخ مناسب واردات کره در مقایسه با خرید محصول از دامداران قصد ضربه به تولید داخل را دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار