ایرباس: اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه فروش هواپیما به ایران خوش یُمن نیست

معاون رئیس شرکت ایرباس گفت ایرباس درحال ارزیابی رای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح ممنوعیت فروش هواپیما به ایران است.

ایرباس: اقدام مجلس نمایندگان آمریکا علیه فروش هواپیما به ایران خوش یُمن نیست
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون رئیس شرکت ایرباس گفت ایرباس درحال ارزیابی رای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح ممنوعیت فروش هواپیما به ایران است. این رای در شرایطی که شرکت درحال مذاکره درباره شروط نهایی فروش هواپیما به ایران است، وضعیت "نامطمئنی" را به وجود آورده است.

این مقام بلندپایه ایرباس در گفتگو با خبرنگار بلومبرگ تاکید کرد چه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا این طرح را وتو کند یا نکند، این اقدام مجلس آمریکا در زمانی که ترامپ درآستانه تصدی ریاست جمهوری است، خوش یُمن نیست.

همچنین ریک لارسن، نماینده دموکرات کنگره آمریکا با انتقاد از رای روز پنجشنبه قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور درباره لغو قرارداد بوئینگ با ایران و متوقف کردن فروش هواپیما به این کشور گفت: مجلس نمایندگان با لغو قرارداد هوایی ایران عرصه را برای ایرباس، رقیب فرانسوی بوئینگ می گشاید.

وی گفت: این لایحه نخستین قدم دولت جدید و جمهوری خواهان کنگره برای نابود کردن اشتغال و تولید در کشور است. منع اجازه معامله با ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به معنای قرارداد جدید ایران با رقبای اروپایی ما است.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا  چند روز پیش با 243 رای موافق در برابر 174 رای مخالف، طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای مسافربری تجاری به ایران را تصویب کردند که بر اساس آن، وزارت خزانه‌داری آمریکا از صدور مجوز لازم برای بانک های آمریکایی جهت تکمیل تراکنش های مالی (مربوط به فروش هواپیماهای تجاری به ایران) منع خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار