بدترین مصدومیت های بازیکنان در تاریخ فوتبال

این گزارش به معرفی 10 مورد از شدیدترین مصدومیت هایی که در تاریخ فوتبال برای بازیکنان پیش آمده است، می پردازد.

بدترین مصدومیت های بازیکنان در تاریخ فوتبالبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در هر ورزشی مصدومیت هایی برای بازیکنان پیش می آیند، برخی از این مصدومیت ها جزئی هستند اما برخی آنقدر شدید هستند که شاید حتی باعث پایان کار بازیکن در دنیای حرفه ای شوند و شاید زندگی آن ها را به خطر بیاندازند. در این گزارش به معرفی 10 مورد از بدترین مصدومیت هایی که در طول تاریخ برای بازیکنان به وفوع پیوسته است، می پردازیم .

1 . دیوید باست ( منچستر یونایتد – کاونتری سیتی 1996) : این بازیکن پس از اینکه با 2 بازیکن منچستر یونایتد برخورد کرد، پایش به شکل وحشتناکی شکست. این برخورد آنقدر شدید بود که پای راست این بازیکن از 3 ناحیه شکست و بازی برای 10 دقیقه متوقف شد. خون پای او روی زمین ریخته بود و باید تمیز می شد. پس از این مصدومیت، باست 26 عمل جراحی روی پایش انجام داد و در نهایت نیز از دنیای خرفه ای فوتبال کناره گیری کرد.

2. پتریک باتیستون ( فرانسه – آلمان غربی 1982) : این بازیکن که مدافع تیم ملی فرانسه بود، پس از برخورد شدید با شوماخر دروازه بان تیم ملی آلمان ، مصدوم شد. این برخورد باعث شد که باتیستون برای چند دقیهق به کما برود و 5 ماه طول کشید تا وی سلامتی کاملش را به دست آورد.

3. پیتر چک (ریدینگ – چلسی 2006) : کمتر فوتبالی وجود دارد که مصدومیت شدید پیتر چک را به یاد نداشته باشد. وی در برخورد با بازیکن حریف از ناحیه سر مصدوم شد و پس از این برخورد تقریبا تا لب مرگ پیش رفت.وی حتی پس از اینکه به رختکن برده شد نیز دوباره هوشیاری اش را از دست داد. جمجمه پیتر چک مو برداشته بود و وی جراحی کرد و از آن به بعد با کلاهی برای محافظت در زمین حضور پیدا کرد.

4. ادواردو دا سیلوا (آرسنال – بیرمنگام 2008) : بازیکن تیم آرسنال به علت تکل شدید بازیکن حریف دچار مصدومیت شدیدی شد. پس از این برخورد وی سرعا به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. آنقدر مصدومیت این بازیکن شدید بود که پس از 1 سال به میادین حرفه ای فوتبال بازکشت.

5. لوک نیلیس ( استون ویلا – ایپسوئیچ 2000) : این بازیکن که در تیم استون ویلا بازی می کرد، پس از برخورد با دروازه بان شدیدا مصدوم شد. پای وی از 4 ناحیه شکست و سریعا به بیمارتسان منتقل شد. وی دیگر نتوانست به دنیای فوتبال بازگردد و پس از 4 ماه بازنشسته شد.

6.  کارلوس پویول ( بارسلونا – بنفیکا 2012) : اسطوره خط رفاعی بارسلونا پس از بلند شدن برای زدن ضربه سر، به شکلی عجیب روی زمین فرود آمد و شدیدا مصدوم شد. در این صحنه که باعث ناراحتی بازیکنان و هواداران آبی و اناری پوشان شد، پویول با آرنج روی زمین آمد و آرنج دستش شکست. وی 3 ماه نتوانست تیمش را همراهی کند.

7. مارکن واسیلوفسکی ( مهاجم تیم ملی لهستان – 2009) : وی پس از اینکه با بازیکن حریف برخورد کرد ، مصدوم شد. این بازیکن که یکی از امیدهای فوتبال لهستان شناخته می شد ، تا 8 ماه نتوانست به فوتبال بازگردد و دیگر آن بازیکن قبلی نشد. مدافع حریف که روی او خطا کرده بود به علت این برخورد 3 ماه از حضور در زمین فوتبال محروم شد.

8. جبرئیل سیسه ( لیورپول – بلکبرن 2004) : وی با بازیکن حریف برخورد کرد و به زمین افتاد سپس جای استوک های بازیکن بلکبرن نیز روی پای سیسه افتاده بود و پای این بازیکن از 2 ناحیه با شکستگی مواجه شد. 7 ماه طول کشید تا سیسه این مصدومیت را پشت سر بگذارد و دیگر به روزهای اوجش بازنگشت.

9. فرانچسکو توتی ( روم – امپولی 2006) : ریچارد وانیگلی با حرکتی خشن باعث مصدومیت کاپیتان ایتالیایی ها شد. توتی شدیدا مصدوم شد و حتی دکترها تصمیم گرفتن که در پای او پلاتین بگذارند. اما خوشبختانه این اسطوره فوتبال ، مجبور به خداحافظی نشد و پس از چند ماه به میادین بازگشت.

10. هنریک لارسن ( سلتیک – لیون 1999) :  میزان مصدومیت این بازیکن آنقدر شدید بود که خیلی ها می گفتند دیگر نمی تواند به فوتبال بازگردد. پس از اینکه پای این بازیکن شکست، 8 ماه طول کشید تا شرایط آرمانی را برای ادامه کار به دست آورد. البته او با قدرت به فوتبال بازگشت و به عنوان بهترین بازیکن تیم باشگاهی اش انتخاب شد و 242 گل به ثمر رساند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار