ورود نخستین مازراتی لوانته به ایران! +تصاویر

اخیرا یک دستگاه Maserati Levante به کشورمان وارد شده که توجه بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب نموده است، همین امر بهانه‌­ای شد تا به معرفی این شاسی بلند لوکس ایتالیایی بپردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لوانته برای راننده‌هایی ساخته شده است که بر روی جنبه‌های عملکردی خودرو اسپرتشان حساب می­‌کنند؛ جنبه‌هایی مانند استفاده گسترده از متریال‌های سبک‌وزن، توزیع ایده‌آل وزن بر روی محورها و کم‌ارتفاع‌ترین نقطه گرانش نسبت به سایر مدل‌ها در این کلاس. لوانته به کمک این ویژگی‌ها چابکی بی‌نظیری در بین شاسی‌بلندهای لوکس دارد.

ورود نخستین مازراتی لوانته به ایران! +تصاویر

مازراتی لوانته یک نقطه عطف در تاریخ مازراتی محسوب می‌شود. این مدل جدید که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۶ در معرض دید عموم قرار گرفت، مسیر را برای ورود این برند سه‌شاخه به بزرگترین کلاس خودروهای لوکس دنیا باز کرد. هندلینگ فوق‌العاده‌ای که از تمام محصولات مازراتی انتظار می‌رود و قابلیت‌های آفرود ویژه‌ کلاس خودروهای شاسی‌بلند، عناصری هستند که شخصیت کلی لوانته را تعریف می‌کنند.

این مدل با ترکیب فضای مناسب در داخل کابین، خطوط طراحی به سبک مدل‌های کوپه و سطح بالای بازده آیرودینامیک، مفهومی جدید به دنیای شاسی‌بلندها اضافه کرده است. مازراتی لوانته، حتی از یک فاصله دور، به‌سرعت به عنوان یک «مازراتی» شناسایی می­‌شود. جلوپنجره مقعر ویژه لوانته، در واقع ادای احترامی به مدل‌های گذشته پرافتخار مازراتی، نظیر Tipo 60 موسوم به «قفس پرنده» محسوب می‌شود.


ورود نخستین مازراتی لوانته به ایران! +تصاویر

این شاسی‌بلند لوکس با طولی به اندازه ۵ متر، درازترین بدنه را در کلاس خودرویی‌اش دارد و فاصله محوری ۳ متری‌ آن، حدود ۶ تا ۱۰ سانتی‌متر بزرگتر از رقیبان اصلی‌اش است. مکمل نمای جانبی بدنه، چرخ‌های آلیاژی‌ای هستند که به صورت عریض، سبک‌وزن و اسپرت انتخاب شده‌اند و کاملاً با زبان طراحی مازراتی منطبقند.

کابین لوانته از نظر کیفیت و میزان فضا، به سطح بالای کلاس‌ خودرویی‌اش نزدیک است. به لطف فاصله محوری و عرض مناسب بدنه، صندلی‌های عقب به‌راحتی می‌توانند سه سرنشین بزرگ را در خود جای دهند. طراحی دو صندلی بیرونی در عقب به‌گونه‌ای است که بیشترین میزان راحتی و تکیه‌گاه جانبی را ایجاد می‌کند. همچنین به لطف طرح ارگونومیک صندلی‌ها، فضای سر کابین در بین بهترین‌های این کلاس خودرویی قرار می‌گیرد.

برای تأمین انرژی دستگاه‌های قابل‌حمل نیز یک درگاه ۱۲ ولت در محل صندوق‌عقب و ۳ درگاه دیگر از همین نوع در داخل کابین درنظر گرفته شده است. در این مدل، دو بسته تجهیزات انتخابی اسپرت و لوکس، سطح بالایی از سفارشی‌سازی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.
نخستین دستگاه از مازراتی لوانته بدست نمایندگی آرتاتاک موتور وارد کشور شده است.

لوانته مجهز به آخرین نسل از پیشرانه‌های V6 مازراتی است. دو نسخه بنزینی دو توربوشارژر و نسخه اقتصادی توربو دیزل، در دنیای خودرو به خاطر صدای خاص و عملکرد بی‌نظیرشان شناخته شده هستند. هر دو نسخه بنزینی و دیزلی مازراتی لوانته از گیربکس اتومات ۸ سرعته ZF برای انتقال قدرت استفاده می­‌کنند که بسته به حالتی که برای رانندگی خودرو (نرمال، اسپرت و آفرود) انتخاب می‌شود، وضعیت مناسبی از نظر راحتی و سرعت شیفت دنده‌ها دارند.

همچنین سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناغی- ۵ لینک متشکل از فنربندی‌های گازی و جاذب‌های شوک اسکای‌هوک در کنار سیستم دیفرانسیل هوشمند Q4 چهارچرخ متحرک و سیستم جدید توزیع گشتاور، عملکردی مناسب در جاده و رفتاری نسبتاً عجیب از یک «مازراتی» در خارج از جاده ایجاد می‌کنند. در واقع، جاده‌های ناهموار و پوشیده از برف، از اهداف طراحی اولیه لوانته بوده‌اند.

ورود نخستین مازراتی لوانته به ایران! +تصاویر

قیمت پایه‌ای مازراتی لوانته در بازار امارات حدود ۳۲۰ هزار درهم (معادل تقریبی ۲۸۰ میلیون تومان) و لوانته S نیز حدود ۳۸۰ هزار درهم (معادل تقریبی ۳۳۰ میلیون تومان) است که در صورت لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس باقیمتی فراتر از ۶۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. ب‌ام‌و X6 ، پورشه کاین و مرسدس GLE از مهم‌ترین رقبای این ایتالیایی در بازار جهانی هستند.


منبع: بازار نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اردشير
۰۹:۳۹ ۰۴ دی ۱۳۹۵
دوروز ديگه ايرانخودرو با موتور پيکان و ترمز دستي 206 و فرمون پرشيا و چراغ سمند وانتشو نده بيرون شانس آورديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
والا من نمیدونم چرا به اینا میگن خودرو لوکس اینا استاندارد خودرو را رعایت کردن به جان انسان ها ارزش قائل شدن خودروی با این کیفیت ساختن نه اینکه از طلا ساخته باشن
Iran (Islamic Republic of)
اردشير
۰۹:۳۸ ۰۴ دی ۱۳۹۵
کلا استاندارد تو مملکت ما لوکس بودن به حساي مياد دوست من.
قيمت رو توي امارات دقت کردي نوشتن ؟!!!!!!!!!
گيريم 100% هم گمرک بخوره بهش بياد ايران
100% هم وارد کننده سود کنه.
بازم به قيمتي که اينجا به فروش خواهد رسيد نميرسه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
از روی نیازمندان و مستمندان هم وطن خودتون خجالت بکشید .
Iran (Islamic Republic of)
اردشير
۰۹:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۵
ايشالا شما يه روزي تصميم بگيري تلاش کني تا به مدارج بالاتر برسي عزيز من.
اونايي که فقط به اميد يارانه سر ماه نشستن حتي پرايد هم زياده براشون.ببخشيدا.
همه بايد تلاش کنن به جاي خوب برسن.حالا يکي بيشتر ميرسه يکي کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
قابل مقایسه با پراید و پژو نیست. اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
با توجه به محدودیت ورود خودروهای با حجم موتعور بیشتر از 2500 , این چطور مجوز ورود گرفته؟
-
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
بازم به پراید خودمون نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۵
موافقم دنیا پراید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۱ آذر ۱۳۹۵
مردم اصلاً جنبه ندارن تا یارانه ها را ریختن طرف رفت مازراتی گرفت با محمود گفت بزارید بانک با سودش دنیا و آخرت را درست کن نه اینکه برو در جا مازرتی بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۵
داداش این دنیاشه تا اخرتش خدا کریمه کی داده کی گرفته
آخرین اخبار