عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:

تصویب قانون بازار اوراق بهادار نقطه عطف جهانی شدن بازار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 84 توانست بر شفافیت این بازار بیافزاید و انواع جرایم خواسته یا ناخواسته بازار بورس را کاهش دهد.

عید///بورس؛ پیشانی اقتصاد کشور استعلی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به وضعیت بازار بورس گفت: هر زمانی که بازارسهام مسیری صعودی را در یک بازه سه ماهه پیش گیرد، بدون تردید باید منتظر یک اتفاق ارزشمند در اقتصاد کشور بود.

وی در ادامه عنوان کرد: مدیریت انتقال ریسک و توزیع آن که یکی از مهترین وظایف بورس است که شفافیت اطلاعات، کشف قیمت بدون هر گونه دخالت توسط نهادهای دولتی و شبه دولتی، ایجاد بازار رقابتی در سایه امنیت سرمایه نمونه ای از این وظایف است. 

عباسی یادآورشد: شاید بتوان ارزشمندترین شاخصه بورس را این گونه بر شمرد که وظیفه جمع آوری سرمایه‌ها و پس اندازهای کوچک برای تأمین سرمایه مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی کلان کشور را به عهده دارد و به زبان ساده‌تر هر سرمایه‌گذاری می‌تواند با هر میزان سرمایه ای می تواند در چرخه تولید، اشتغال زایی  و پیشرفت کشور سهیم باشد.

این کارشناس در ادامه اظهار کرد: قانون بازار اوراق بهادار که در سال 84 به تصویب مجلس رسید را می توان نقطه عطف جهانی شدن بازار بورس ایران نامید، این قانون توانست بر شفافیت این بازار بیافزاید و انواع جرایم خواسته یا ناخواسته را کاهش دهد ولی نمی توان صرفاً به همین اتفاق بسنده کرد چراکه باید این قانون حداقل هر 5 سال یکبار بازبینی شده و نقاط ضعف آن برداشته و بر نقاط قوت آن افزوده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار