ویزیت رایگان؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "بیماری های پوستی" را اينجا بخوانيد (سری دوم)

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، توسط متخصصان پوست و مو پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  بخش دوم پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود از پزشکان مطرح در آن بخش پاسخ مربوطه را دريافت كنيد.

پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص «بیماری های پوستی» كه توسط کوروش صمدی، فهیمه عبداللهی، حسین مرتضوی، رویا گستری داده شده به شرح زیر است:

از بین بردن جای جوش در بدن
کوروش صمدی متخصص پوست اظهار داشت: برای درمان جای جوش در بدن که ضایعات قهوه ای رنگ یا قرمز ممکن است ایجاد کند، می توان از داروهای لایه بردار یا پیلینگ (لایه بردار شیمیایی) استفاده کرد. هرکدام از این روش ها باعث بهبود نسبی ضایعات ناشی از جوش می شود.

زخم انگشت پا پس از بارداری
صمدی عنوان کرد: در صورت ایجاد زخم در پا فرد باید به متخصص پوست مراجعه کند و با انجام نمونه برداری علت ایجاد زخم تشخیص و درمان متناسب با نمونه برداری انجام شود.

حساسیت پوستی ناشی از مشاغل
صمدی تصریح کرد: ضایعات ناشی از حساسیت در نقاط مختلف پوست می‌تواند بسته به شغل و عوامل دیگر ایجاد شود. در صورتی که ضایعات ناشی از شغل باشد باید برای درمان آن اقدام شود، به این صورت که از مواد دخیل در محیط کار اجتناب شود و از درمان‌های موضعی و خوراکی ضد التهاب بهره گرفته شود.

پیشگیری از سفید شدن مو 
صمدی افزود: برای پیشگیری از سفید شدن مو در حال حاضر روش موفقی وجود ندارد. بنابراین تمام داروهایی که در این زمینه استفاده می شود جنبه تجربی دارد و از نظر علمی جلوگیری از سفید شدن مو به طور قطعی قابل درمان نیست.

بستن منافذ پوست
صمدی یادآور شد: منافذ پوست به طور طبیعی باید باز باشد اما در صورتی که اندازه آن بزرگ باشد و حالت ناخوشایندی از نظر زیبایی ایجاد کند، می توان با انجام لیزر فرکشنال یا لیزر دی اکسید کربن منافذ پوستی را کوچکتر و نمای ظاهری را بهتر کرد که این درمان باید در چندین مرحله انجام شود تا به میزان مطلوب برسد.

برص ویتیلیگو
صمدی تصریح کرد: بیماری است که بدن بیمار بر علیه خود عمل می کند و سلول های رنگ دانه ساز پوست را از بین می‌برد (بیماری های خود ایمنی). در این حالت بهتر است برای شروع از درمان های موضعی استفاده شود، هرچند که این درمان معمولا موفقیت آمیز نیست.

بهترین درمان برای برص استفاده از باند باریک UVB و لیزر اگزایمر است که تا 80 درصد موفققیت آمیز است. سایر روش های درمانی 1 تا 3 درصد موفق است. طب سنتی برای درمان این بیماری هنوز جایگاهی ندارد. در این بیماری موهای ناحیه درگیر می تواتند سفید یا طبیعی باشند. در صورت سفید شدن موهای ناحیه بیماری از شدت بیشتری برخوردار بوده و واکنش به درمان کاهش می یابد.

آفت دهان
صمدی بیان کرد: بیماری راجعه ای است که می تواند عود کننده باشد. این عارضه علل مختلفی دارد که از کمبود آهن تا بیماری های خودایمنی یا علل ناشناخته متغیر است. در هر صورت درمان آفت دهانی نیازمند بررسی علل زمینه ای است و باید بیماری هایی مانند بهجت در آن مورد بررسی قرار گیرند. استفاده از ترکیبات بی حس کننده دهانی و ضد باکتری برای بهبود ضایعات دهانی و راحتی بیمار تاثیر بسزایی دارد.

درمان خشکی پوست شدید
صمدی اظهار داشت: برای درمان خشکی يوست شدید می توان از  ترکیب اوره 5 درصد و آلوئه ورا روزانه 2 نوبت خصوصا بعد از حمام استفاده کرد. خشکی پوست یک صفت ارثی است و فرد تا آخر عمر این ویژگی را دارد اما فرد با انجام این عمل تا حدود زیادی می تواند رطوبت پوست را تامین و از خارش های ناشی از آن رها شود.

خال های ناشی از اختلالات گوارشی
صمدی گفت: ضایعات سیاه رنگ روی پوست می تواند ناشی از بیماری های گوارشی باشد که این ضایعات را می توان با لیزر درمان کرد و شخص باید از نظر ابتلا به بیماری گوارشی مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود نسبت به درمان آن اقدام شود. این لکه ها در تعداد زیاد و در نقاط مختلف بدن قابل مشاهده است.

قارچ های بین انگشتان پا
صمدی بیان کرد: این عارضه بیماری شایعی است که به دلیل تعریق فراوان بین انگشتان پا و نداشتن بهداشت مناسب قارچ در این ناحیه رشد کند. درمان آن استفاده از ترکیبات خوراکی ضد قارچ حداقل به مدت یک ماه است.

پماد آداپالن
صمدی افزود: این پماد نسل جدید لایه بردار‌های صورت است که برای درمان جای جوش، جوش و کاهش چین و چروک و تیرگی پوست استفاده می شود. در ابتدای بکارگیری این لایه‌بردار باید به مقدار کم و ترجیحا یک شب در میان استفاده شود و پس از آنکه پوست حساسیت خود را نسبت به آن از دست داد می توان آن را هر شب به مقدار بیشتری استفاده کرد.

درمان پوست مرغی
صمدی تصریح کرد: حالتی است که در آن، نواحی بازو و پشت بازو سطح قدامی ران ها ضایعات برجسته ای ناشی از خشکی شدید پوست ایجاد می شود که اصطلاحا به آن پوست مرغی می گویند که نشانه یک صفت‍ ژنتیکی بوده و برای کاهش آن باید از کرم آمونیوم لاکتات 12 درصد استفاده شود.

جوش های سن 40 سالگی
صمدی افزود: در این سنین شروع جوش های صورت می تواند نشانه بیماری آکنه رزا 3 باشد که علائم آن شامل جوش و قرمزی صورت است که می توان با مراجعه به پزشک متخصص از درمان مناسب که شامل داروها لیزرهای ضد قرمزی است استفاده کرد.

حساسیت به آب گرم
صمدی عنوان کرد: برخی افراد با مصرف آب گرم دچار کهیر می‌شوند که می توانند از داروی ضد کهیر قبل از تماس با گرما یا ورزش استفاده کنند.

درمان زگیل
صمدی بیان کرد: یک بیماری ویروسی است که می تواند در قسمت های مختلف بدن ایجاد شود، این ویروس تمایل به گسترش داشته و ممکن است قسمت های دیگر بدن را درگیر کند. زگیل در انواع مختلفی وجود دارد. برای درمان زگیل های پوستی می توان از لیزر منجمد کردن و داروهای ضد زگیل استفاده کرد.

درمان جوش در پوست های چرب
صمدی یادآور شد: برای درمان جوش در پوست های چرب می توان در صورت آکنه شدید از ترکیبات اکوتان استفاده کرد. این قرص ها موجب کاهش بسیار زیاد چربی پوست شده و علاوه بر بهبود آکنه چربی شدید پوست را کنترل می‌کند. البته این داروها باید تحت نظر متخصص پوست استفاده شود و بیمار جهت پایش سلامتی اقدام کند. دوره درمان این دارو بین 4 الی 9 ماه است.
 
ترک های پوستی 
فهیمه عبداللهی مجد متخصص پوست و مو اظهار داشت: ترک ها می تواند به علل بارداری، سن رشد و ناشی از برخی بیماری ها و استفاده از داروها باشد که باید علت‌یابی شود. هنوز درمان قطعی برای ترک های پوستی وجود ندارد.

درمان ریزش م‍ژه
عبداللهی مجد بیان کرد: ریزش مژه با توجه به سن، شرایط بیمار و جنسیت متفاوت است که باید تحت نظر پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد. انجام آزمایش های تیروئید و کم خونی و بررسی بیمار از نظر التهابات پوستی توصیه می شود.

کهیر مزمن
عبداللهی مجد افزود: کسانی که بیش از شش هفته دوره بیماریشان طول می کشد به کهیر مزمن مبتلا هستند. باید  علل ایجاد آن با آزمایش ها تیروئید، سینوزیت و عفونت های معده و بیماری های خاص مورد بررسی قرار گیرد. اگر نتیاج آزمایش ها موفقیت آمیز بود باید با توجه به شرایط بیمار دارو مصرف شود که معمولا استفاده از آنتی هیستامین تحت نظر پزشک توصیه می‌شود که در صورت درمان نشدن باید تحت نظر پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرند.

خشکی پوست روی دست
عبداللهی مجد تصریح کرد: این افراد نباید از آب و شوینده های قوی استفاده کنند همچنین استفاده از کرم لوسیون و وازلین به طور مداوم توصیه می شود و استفاده از دستکش نخی در زیر دستکش های آشپزخانه در بانوان مفید است. همچنین برای ضد عفونی کردن دست استفاده از مواد شستشوی کرمی و گلیسیرینه ضروری است.

خشکی پوست کودکان
عبداللهی مجد عنوان کرد: معمولا به دلیل شست وشوی زیاد ایجاد می شود و استفاده از مواد چرب کننده مخصوص کودک برای بهبود آن توصیه می شود.

درمان جوش های هورمونی
عبداللهی مجد بیان کرد: عموما در بانوان مشاهده می شود که انجام آزمایش های هورمونی و سنوگرافی تخمدان ضروری است و در صورت ایجاد آکنه به علت اختلالات هورمونی مراجعه به متخصص غدد و درمان بر اساس نوع اختلال هورمونی توصیه می‌شود. در صورت درمان نشدن آکنه با وجود تنظیم هورمون درمانه های آکنه انجام می شود.

آزمایش HPV 
عبداللهی مجد اظهار داشت: این آزمایش برای تشخیص ویروس زگیل است. معمولا اگر زگیل ایجاد شده بر اثر تماس با فرد بیمار ایجاد شده باشد با این آزمایش قابل تشخیص است اما اگر فرد بخواهد بداند علائم زگیل را دارد یا خیر، می‌تواند آزمایش PCR را تحت نظر متخصص پوست انجام دهد.

وجود خال های برجسته در بدن
عبداللهی مجد افزود: خال برجسته قهوه ای کوچک در صورت تغییر رنگ، اندازه و تغییر حاشیه و زخم خطرناک است.

درمان شپش
عبداللهی مجد عنوان کرد: رعایت بهداشت فردی و نداشتن تماس با فرد مبتلا و محیط آلوده در آرایشگاه ها برای پیشگیری از ابتلا به شپش توصیه می شود. همچنین با توجه به سن و شرایط فرد درمان آن متفاوت است.

جوش های زیر پوستی
عبداللهی مجد تصریح کرد: استفاده از کرم های لایه بردار مختلف با توجه به شرایط بیمار برای درمان آن توصیه می شود.

روش درمان موهای زائد در آقایان
عبداللهی مجد یادآور شد: انجام لیزر تا حدودی می تواند به کاهش و نازک کردن موهای زاید در صورت تکرار کمک کند اما نمی‌توان با این روش به طور کامل موهای زاید را از بین برد.

ایجاد لکه ای سفید در بدن
مرتضوی  گفت: ممکن است دلیل ایجاد لکه ها کاملا سفید در پوست های نازک، قارچ های پوستی باشد. در این بیماری، بافت پوست از بین می‌رود که البته قابل درمان است. لکه ایجاد شده در این بیماری ممکن است کاملا سفید نباشد و کمی هم پوسته داشته باشد.

درمان آن به نوع قارچ مخمر آن همچون ساکاروماسس سرویزیه، پیچیاوشیزومایسس پومبه و غیره بستگی دارد که باید در این خصوص درمان ضد قارچی صورت گیرد. از شامپوهای ضد قارچی می توان برای از بین بردن آن استفاده کرد.

فرصت ریش در آوردن در آقایان
مرتضوی  اظهار داشت: فرصت ریش در آوردن بستگی به نوع نژاد، ژنتیک و سطح هورمونی آقایان دارد. همه در یک سن ثابت ریششان رشد نمی کند و این حالت معمولا در اوایل بلوغ ایجاد می شود. اما اگر در سن بالای 20 سالگی ریش رشد نکرد، باید به دکتر غدد مراجعه کرد و امکان دارد مشکل غددی عامل آن باشد.

پرپشت شدن ریش
مرتضوی  بیان کرد: تعداد فولیکول های مو در انسان ثابت است و هیچ دارویی تا به حال کشف نشده که تعداد فولیکول ها را زیاد کند و این تفکرات صحیح نیست. تعداد فولکول های انسان بیش از 100 هزار است و در کل بدن حدود 5mm است. در حال حاضر نمی توان این رقم را که به نژاد و سیستم بدنی انسان بستگی دارد، تغییر داد.

ریزش ریش
مرتضوی عنوان کرد: ریزش ریش ممکن است به دلایل مختلفی همچون استرس، خود ایمنی، بیماری پوستی و بیماری های دیگر ایجاد شود، به طوری که ممکن است این عوامل به پوست فشار ایجاد کند و باعث ریزش آن شود.

آیا کار کردن با کامپیوتر  باعث ایجاد لک‌هایی در صورت می‌شود؟
مرتضوی تاکید کرد: هنوز مطالعه دقیقی در خصوص اینکه کار با کامپیوتر به صورت و یا بدن آسیب وارد می کند، انجام نشده است.

آیا لباس باعث خارش بدن می شود؟
مرتضوی افزود: بعضی افراد به واسطه زمینه‌های آلرژیک به لباس ها حساسیت نشان می‌دهند، به همین دلیل هنگام پوشیدن لباس با الیاف خاص دچار خارش می‌شوند. برای جلوگیری از آن بهتر است از لباس های نخی استفاده و حتی به پزشک مراجعه شود.

این خارش ممکن است در بعضی افراد کمتر و در دیگری بیشتر باشد و امکان دارد از سه ماهگی شروع شود و در بزرگسالی از بین رود یا حتی گاهی در بزرگسالی، فرد به بعضی لباس ها حساسیت پیدا کند.

خارش بدن بعد از حمام کردن 
مرتضوی اظهار داشت: از دلایل اینکه بعد از حمام بدن افراد دچار خارش می شود ممکن است خشکی پوست باشد و بستگی به آب حمام دارد و سلول هایی که در پوست ما هستند و ویتامین ترشح می کنند و اگر این ویتامین ها را از آب داغ ترشح کنند ممکن است باعث خشکی پوست شوند و استفاده از نرم کننده ها باعث کاهش خشکی پوست می شود. استفاده از آب ملایم بهترین راه برای جلوگیری از خشکی پوست بعد از استحمام کردن است.

پوسته شدن بدن بعد از استخر
مرتضوی گفت: ممکن است استخر باعث بروز بیماری های قارچی شود و پوسته شدن بدن را بعد از آن به همراه داشته باشد و شاید این عارضه به دلیل آلرژی افراد نسبت به آب استخر باشد.
گرفتگی عضلات باعث قرمزی پوست می شود.

مرتضوی تصریح کرد: قسمت زیر پوست با سیستم عروقی خون ارتباط پیدا می کنند و سیستم خون رسانی تغییر پیدا می کند و موجب قرمزی پوست می شود و فرد باید به پزشک مراجعه کنند.

جوش های سر سفید  و برآمدی های کوچک
گستری  تاکید کرد: یک سری جوش های التهابی قرمز چرکی هستند که بر اساس ضایعات التهابی جوش آکنه غرور جوانی هستند و یکسری نیز ضایعات غیر التهابی دارد که همون جوش های سر سفید و یا سر سیاه است.

دانه های سر سفید یا به صورت جوش های سرسفید هستند و یا ضایعات غیر التهابی آکنه یا غرور جوانی هستند که در درمان خود آکنه قرار می گیرند. این افراد برای بهبود جوش ها می توانند از پماد ترتینویین استفاده کنند که البته برای جلوگیری از حساسیت های پوستی و آگاهی از زمان و نحوه استفاده باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

ترکیدن جوش
گستری اظهار داشت: ترکیدن جوش کار نادرستی است زیرا اگر با درمان های موضعی جواب ندادند توسط متخصص و به وسیله یک دستگاه مخصوص دهنه جوش ها را باز می کند تا محتویات آن خالی شود اما اگر خود فرد این کار را انجام دهد ممکن است باعث التهاب پوست و قرمزی آن و یا افزایش جوش در بدن  شود.

چربی شدید
گستری بیان کرد: چربی پوست به تغییرات هورمونی بستگی دارد و از سن نوجوانی و یا بلوغ  تا 35 سالگی معمولا پوست چرب است و این به دلیل ترشح غدد چربی است و هیچ ارتباطی به چربی خون ندارد و به همورمون افراد بستگی دارد و ترشح این هورمون ها باعث فعال سازی چربی پوست می شود.

داشتن زمینه ژنتیکی و سن افراد که با فعالیت هورمونی ارتباط دارد و در کودکان و افراد مسن چربی در پوستشان کاهش پیدا می کند. در خانم ها یک هورمونی از غده فوق کلیه ترشح می شود که رشد غدد چربی را ایجاد می کنند. این افراد باید از شست و شوی مداوم، ژل ها و صابون و شامپوهای مخصوص برای موها استفاده کنند. گاهی افزایش چربی باعث ایجاد جوش در صورت می شود که باید توسط پزشک درمان شود.

تاول های فصلی در بدن
گستری گفت: گاهی افراد تاول را با کهیر اشتباه می گیرند که کهیر برآمدگی پوستی است که هیچ مایعی درونش وجود ندارد و به دلیل حساسیت ایجاد شود که این آلرژی ممکن است به دلیل تماس با یک ماده باشد.

تاول در زمانی که دونه ها آبدار باشد اتفاق می افتد و در زمان تماس مستقیم پوست با اشعه ماوراء بنفش خورشید (آفتاب سوختگی) سطح پوست ممکن است حالت قرمزی و تورم ایجاد شود و بعد از آن ممکن است پوست تاول بزند و تاول در زمان ایجاد حرارت، در زمان سوختگی، راه رفتن طولانی، بیماری های پوستی به دلیل زمینه وجودی و ژنتیکی فرد اتفاق افتد و بیماری خطرناک تاول‌زا را در پوست افراد ایجاد کند و در این حالت باید به پزشک مراجعه شود.

حسساسیت به مواد غذایی باعث ایجاد کهیر می شود
گستری  اظهار داشت: ممکن است افراد به بعضی از مواد غذایی حساسیت داشته باشد و باعث ایجاد کهیر در پوست آنان شود. میوه هایی توت فرنگی، انگور، انبه، خربزه و کیوی به دلیل وجود ماده هیستامین در آنان است و در زمان مصرف این ماده سلول های بدن ماده ای ترشح  می کند. هیستامین باعث ایجاد علائم پوستی، آلرژی  و کهیر می شود.

درمان بخیه با لیزر
گستری افزود: اکثر بخیه ها اگر در جهت خطوط طبیعی پوست باشد ممکن است به مرور زمان از بین می رود و یا استفاده از پمادهای مخصوص که توسط پزشک تجویز می شود، می توان استفاده کرد. اما اگر بخیه به صورت نامناسب زده شده باشد اگر مدت آن طولانی باشد یعنی بیش از 3 ماه باشد و استفاده از لیزر جوابگو نباشد اما اگر زیر 3 ماه باشد امکان بهبود جای بخیه تا 60 درصد وجود دارد.

از بین بردن خال با روش خانگی
گستری تاکید کرد: همه خال ها را نمی توان با استفاده از دارو در پوست از بین برد و گاهی به دلیل عمق زیاد آنان در پوست نیاز به عمل جراحی دارند و یا اگر سطحی هستند با دستگاه های لیزر پزشک متخصص طبق عمق آن که باعث گودی پوست نشده باشد، خال بر می دارد. بعضی از افراد از دارو های گیاهی و همراه با ترکیبات اسیدی استفاده می کنند و به پوست می زنند به دلیل اینکه نفوذش در پوست مشخص نیست حتما باعث گودی پوست شده و تاثیر مخربی بر پوست آنان می گذارد.

گوشت اضافه 
گستری  بیان کرد: ایجاد گوشت اضافه به دلیل زمینه ژنتیکی و گاهی در افراد چاق است و گاهی افراد دور این خال ها را به نخ می بندند و این عمل مانع رسیدن خون  به خال می شوند و سپس سیاه می شود و می افتد اما این عمل باعث ایجاد تورم، التهاب و لایه عفونی در پوست می شود که در این صورت حتما باید به پزشک مراجعه شود. خال های کوچک و بزرگ توسط پزشک و به وسیله دستگاه مخصوصی در می آید.

درماتیت سبوروتیک
گستری عنوان کرد: درماتیت سبوروتیک یک نوع اگزما است که درونش یک نوع قارچ دخالت دارد و در همه افراد به مقدار کم نیز مشاهده می شود و در افراد با اگزمای زیاد رشد بیشتری دارد. یک قارچ هم‌زیست با بدن انسان است و در صورت رشد زیاد باعث ایجاد بیماری در انسان می شود و به دلیل ژنتیک و ایجاد قارج اگزمای درماتیت سبوروتیک به وجود می آید. استفاده از برخی دارو هایی همچون هیدرو کروتیزرون، شامپوهای مخصوص و ضد قارچی باعث کاهش التهاب و اگزما در پوست می شود که البته به نوع پوست و محل آن (کف پا، دست و یا غیره) بستگی دارد و امکان دارد با استرس و بی خوابی نیز ارتباط داشته باشد.

رواکوتان 
گستری اظهار داشت: رواکوتان ترکیب  ویتامین A خوراکی است و زمانی که جوش ها خیلی شدید باشد، به بیمار داده می شود و این دارو هنگام باقی ماندن جای جوش و یا هنگامی که درمان های دارویی جواب ندهد، از سوی پزشک تجویز می شود زیرا مصرف خودسرانه باعث ایجاد عوارض در افراد می شود و باید بیمار تحت درمان متخصص قرار گیرد. در زمان استفاده بیمار باید هر 2 ماه یکبار آزمایش خون و چربی انجام داد. البته ممکن است این دارو برای افرادی که چربی خون دارند، تجویز نشود.

درمان جای سوختگی و مواد شیمیایی
گستری تاکید کرد: برای کاهش درجه سوختگی در زمان سوختگی محل آسیب دیده را زیر آب سرد قرار دهید و از کرم های مخصوص سوختگی برای کاهش آن استفاده کنید. در زمان سوختگی نباید تاول را بترکانید و باید آب آن با سرد شدن خود به خود خارج شود زیرا خود آن تاول ها باعث بهبود می شود و اگر این تاول ها بیشتر باشد باعث ایجاد آسیب به پوست افراد می شود. مواد شیمیایی را باید بلافاصله با آب شست تا مواد اسیدی و قلیایی آن زدوده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام من حدودا ۱۰ روزه بوتاکس زدم الان تمام پیشانیم جوش زده میتونه دلیلش حساسیت به مواد بوتاکس باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهیا
۱۵:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من یه لکه سفید کوچیکی زیر لبم بود الان همون علاوه بر اینکه بزرگ شده چن تا لکه دیگر هم از کنارش در اومده دکتر هم رفتم فایده‌ای نداشت به نظر شما باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من پسرم چهار سالشه تقریبا دو ساله چند تا جوش روی صورتش زده خوب نمیشه .ودائم رد جوشارو می خارونه .دکتر میگه که حساسیته .ولی من فکر میکنم یه مشکل جدی تری داره .باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۲۱:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من صورتم قرمزه و داغ میشه صورتم چندین بارم دکتر رفتم همون چند هفته اول خوب بوده دوباره به حالت اول برگشته وقتی هم گرمم میشه صورتم قرمز میشه وقتی هم زمستون باد سرد به صورتم میخوره اینجوری میشم
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۲۳:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
ناخنی که داخل گوشت فرورفته روبایدبه متخصص پوست ومووناخن مراجعه کنیم یاجراح؟من شنیدم فنلزاسیون برای این کارخوبه درسته آیا؟ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مریم ن
۰۲:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام من خانم 45 ساله،از12سالگی مشکل خارش پوست سرگرفتم کم کم بقدری شدیدشدک تاچندین موازهمان قسمت خارش پوست نمیکندم آرام نمیشدم وتاالان این بیماری ادامه داشته باتوجه ب اینک ب هرمتخصص مراجعه کردم فقط چندهفته ای داروجوابدادولی دوباره بیماری برگشت خسته ودرمانده شدم فقط میخاهم بدانم علت چیست وآیادرمان جدیدی وجوددارد؟ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام ،مدت یک سال است که سرم شوره میزند در ابتدا جاهای محدودی از پوست سرم بود و مقدارش هم کم بود ولی مدت 6 ماه است که تمام پوست سرم را فرا گرفته بسیار زیاد و به دفعات در طول روز پوسته ریزی دارد و همچنین این پوستها گاهی خشک و ریزند گاهی مرطوب و چرب و گاهی خشک و زخیم و بزرگ تر ،درضمن خانم هستم و 41 ساله ،3 بار به دکتر مراجعه کردم با داروهایی که مصرف کردم بدتر شدم ،لطفا من را راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
لطفا درباره خارش شدید پوست و زخم شدن آن توضیح بدهید ممنون
Netherlands
الهام
۱۳:۱۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
سلام در پاسخ این خانم فاطمه که گفته ببودن ژل رویال من هم خیلی ازش تعریف شنیدم میتونم بپرسم چطوری استفاده میکردید ؟
Bulgaria
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سلام خدمت دوستان عزیز من خودم از مشکلات پوستی رنج میبرم اگزما داشت سرم و پوست بدنم تموم موها سرم بخاطر اگزمای سرم ریخت هر روز با بتامتازون چربش میکردم ولی بازم فایده ایی نداشت یکی از همکارام از بره موم استفاده کرده بود نتیجع گرفته بود برا منم سفارش داد منظم استفاده کردم خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۷
ببخشید من درپیشانی خود جای بخیه دارم و مدت طولانی هس که روی پیشانیم هس میخواستم بدونم میشه جای بخیه روازبین برد
Iran (Islamic Republic of)
عالی
۱۴:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
صورت من جوش زده چیکار کنم،
Bulgaria
فاطمه
۱۱:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سلام منم هم صورتم خیلی جوش میزد رفتم دکتر کورتون نوشت یه هفته خوب شد و بعد دوباره برگشت و پوستم خیلی تیره شد اصلا افسرده شدم تو سایت دنبال یه محصول خوب بودم که دیدم زده ژل رویال اکسیر جوانیه مطالعه کردم دیدم غذای ملکه زنبوره از شرکت ایران عسل خریدم یه کرمم داشت وارنبو اونم زدم نه جوش دیگه دارم پوستمم روشن شد تازه بهم گفتن ابمیوه هم زیاد بخور و ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۹ تير ۱۳۹۶
اگر لطف كنيد در مورد بيماري صدف و روش هاي درمان توضيح دهيد ممنون ميشم
Iran (Islamic Republic of)
فرزامی
۲۳:۴۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
حدود 2 هفته است که تعدادی از خالهای سطحی پوست صورتم را لیزر کردم اما جای آنها قرمز شده و اطراف آنعا هم جوشهای ریز قرمز زده خیلی نگرانم جوشها زیاد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۵
در پیشانی و پشت لب و گونه ها وروی بینی لکه های قهوه ای دارم لطفا علت ودرمان را بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۳:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
من دختر 3ساله دارم پوست خشک وموهای بسیار نازک موهای ابرو اصلا رشد نکرده البته پوست بدن 95 درصد بهتر شده ممنون میشم اگه راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
لطفااز جدیدترین متدهای درمان بیماری پسوریازیس هم مطلب بذاريد
Bulgaria
علی
۱۱:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بیماری پسوریازیس یه بیماریه پوستیه که خب باید با یه دارویی که هم برای پوست خوب باشه و هم اون التهاب بیماری مقابله کنه