آیا آموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا می شود؟/ تربیت سالانه 10 هزار پزشک، دندانپزشک و داروساز

معاون آموزشی وزارت بهداشت به نظر کمیسیون تلفیق مبنی بر جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت واکنش نشان داد.

لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به یکی از بحث های کمیسیون تلفیق مبنی بر جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت گفت: حوزه آموزش پزشکی در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و از بسترهای مختلف برای ارائه خدمات استفاده شده است.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی جدا کردن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت بسیار مشکل بوده و هزینه بسیاری بر دوش کشور می گذارد. چرا که تربیت سالانه 10 هزار دندانپزشک، پزشک و داروساز از برکت گسترش بسترهای موجود در وزارت بهداشت است.

لاریجانی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق وزارت بهداشت در زمینه نیروی انسانی افزود: تعدیل های لازم با محاسبات دقیق در زمان های مناسب انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت را مخالف سیاست های کلان دانست و بیان کرد: این شرایط با دستور رهبری و شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شده و تصور ما تاثیر محدود نظر کمیسیون تلفیق است.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با گسترش آموزش پزشکی، آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی در قالب آمایش سرزمینی می توان شبکه های علمی و همکاری های بین‌بخشی قسمت های مختلف را سامان داد و هم‌افزایی ایجاد کرد.

لاریجانی ضمن بعید خواندن جداشدن آموزش پزشکی از این وزارتخانه یادآور شد: اکنون دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند و گرچه مسئولیت وزارت بهداشت را سنگین کرده اند اما جدا شدن بخش آموزشی آنها وزارت بهداشت را دچار چالش می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.