اردوغان اتحادیه اروپا را به باز کردن مرزهای ترکیه برای پناهجویان تهدید کرد

رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد اگر اتحادیه اروپا به سیاست‌هایش بر ضد آنکارا ادامه دهد، این کشور مرزهای خود را برای رفتن پناهجویان به کشورهای عضو این اتحادیه می‌گشاید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز جمعه در سخنرانی خود در استانبول تهدید کرد اگر اتحادیه اروپا به سیاست‌ خصمانه‌اش نسبت به آنکارا ادامه دهد، ترکیه مرزهای خود را برای رفتن پناهجویان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد گشود. 

پارلمان اروپا در نشست عمومی پنجشنبه خود در استراسبورگ، قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که اتحادیه اروپا را به تعلیق مذاکرات درباره عضویت ترکیه در این اتحادیه با توجه به اقدامات مقامات آنکارا فرا می‌خواند. 

این اقدام با واکنش شدبد در آنکارا روبرو شد، بطوری که بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، اظهار داشت این سند برای کشور وی به هیچ وجه اعتبار حقوقی ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
خوردید حالا....
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۸:۰۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، اظهار داشت این سند برای کشور وی به هیچ وجه اعتبار حقوقی ندارد.
من با زبان دیپلماتیک آشنا نیستم و نمی دانم معنی این حرف یعنی چه ؟ یعنی به زور می خواهی عضو اتحادیه اروپا شوی ؟ آقای اردوغان و آقای ییلدیریم خوش رقصی هایتان برای رژیم صهیونستی هم جواب نداد شما می خواستین با نابودی سوریه و عراق و جبهه مقاومت به نفع رژیم صهیونیستی ؛ اتحادیه اروپا و آمریکا را از خودتان راضی کنید و مزد خوش رقصی بگیرید ولی غافل از اینکه ولله خیر الماکرین
آخرین اخبار