با ورشکستگي دو بانک ديگر؛

تعداد بانک‌هاي ورشکسته آمريکايي در سال 2011 به 92 بانک رسيد

با تعطيلي دو بانک ديگردر ايالت‌هاي آريزونا و فلوريدا از سوي سازمان نظارت بر بانک‌ها، آمار بانک‌هاي تعطيل شده در آمريکا در سال 2011 ميلادي به ۹۲ بانک رسيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، شرکت بيمه سپرده فدرال آمريکا روز جمعه، بانک وسترن نشنال در فنيکس واقع در ايالت آريزونا را با ۱۶۲.۹ ميليون دلار دارايي و ۱۴۴.۵ ميليون دلار سپرده و بانک جامعه نخستين در سواحل امرلند در کرست ويو فلوريدا را با داشتن ۱۲۶ ميليون دلار دارايي و ۱۱۲.۱ ميليون دلار سپرده تعطيل اعلام کرد.

بانک فدرل واشنگتن در سياتل، تمامي سپرده‌ها و دارايي‌هاي بانک وسترن نشنال را متقبل شده و بانک ساميت، انجمن ملي، در پاناما سيتي فلوريدا نيز تمامي سپرده‎ها و دارايي‌هاي بانک جامعه نخستين را متقبل شده‌اند.

به گفته کارشناسان، ورشکستگي بانک‌ها در آمريکا در سال ۲۰۱۱ ميلادي از مشکلاتي که بانک‌هاي کوچک با آن روبرو هستند، حکايت دارد. اين درحالي است که دارايي بيشتر اين بانک‌ها در سال جاري ميلادي حتي کمتر از يک ميليارد دلار بوده است.

اقتصاد نابسامان آمريکا و شرکت بانک‌هاي کوچک در بازار مسکن، ضربه‌اي مهلک را بر اين بانک‌ها وارد کرده است.

به گزارش شرکت بيمه سپرده فدرال آمريکا، در مجموع ۱۵۷ بانک در سال ۲۰۱۰، ۱۴۰ بانک در سال ۲۰۰۹ و ۲۵ بانک در سال ۲۰۰۸ و سه بانک نيز در سال ۲۰۰۷ ورشکسته شده‌اند./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار