اعطای بیش از 120 میلیون وام به بقاع متبرکه

جعفری گفت: در سال 95 بیش از 120 میلیون وام به بقاع متبركه اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نخستین نشست تخصصی "وقف و اقتصاد مقاومتی " عصر امروز سه شنبه 16 آذر باحضور جعفری معاون بهروری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسوولان بنیاد توسعه در سالن آمفی تئاتر ساختمان مهر این سازمان برگزار شد.

در این نشست جعفری معاون بهروری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: وقف امانتی است که از گذشتگان و واقفان به ما رسیده و ما باید به عنوان وارث این امر خیر از هیچ تلاشی در این عرصه فروگذار نکنیم.

وی در رابطه با پروژه های عمرانی اوقاف خاطر نشان کرد : در سال 89 ما 58 پروژه عمرانی داشتیم که 382 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری داشته که این حجم سرمایه به 2میلیارد و 754 میلیون تومان در سال 95 رسیده است.

جعفری افزود: در رابطه با خروجی سرمایه گذاری ها از سال 68 تا 88 در 3 هزار و 784 رقبه سرمایه گذاری شده که میانگین آن 189 رقبه در سال است.

معاون بهروری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص طرح های عمرانی عنوان کرد: از سال 89 تا 95 در طرح های توسعه و ساخت و ساز در بقاع متبرکه 5 میلیون و 531 هزار متر مربع بهره برداری داشتیم که 597 میلیارد تومان بودجه تنها از نذورات خیرین و مردم هزینه شده اسن.


جعفری در پایان گفت: بیش از 120 میلیون تومان برای طرح های عمرانی به بقاع متبركه و امام زادگان وام اعطا شده که مبلغ بسیار ناچیزی است لذا اوقاف باید هزینه بیشتری در این زمینه بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.