سیف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شهرداری تهران محصولاتی را در میادین تره بار توزیع می‌کند که ارگانیک نیست

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شهرداری تهران محصولاتی در میادین تره بار توزیع می‌کند که ارگانیک نیست و سموم به کار رفته در آن‌ها کم است.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: خاک مزارع ما به دلیل مبارزه نامناسب با آفات نباتی دچار خسارت می شود.

سیف تصریح کرد: شهرداری تهران محصولاتی در میادین تره بار توزیع می‌کند که ارگانیک نیست و سموم به کار رفته در آن‌ها کم است.

وی با بیان اینکه محصولات ارگانیک بخش کوچکی از بازار کشاورزی جهان را به خود اختصاص داده است، افزود : محصولات ارگانیک به دلیل این که در شرایط طبیعی زمین پرورش می‌یابد، بسیار پرهزینه و گران قیمت است و از طرفی هم ظاهر این محصولات پاسخگوی ذائقه مصرف کنندگان نیست.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه امروز دوره مبارزه تلفیقی با آفات نباتی است، افزود: کشور ما جزء کشورهایی است که مصرف سموم نسبت به نرم جهانی پایین تر است اما مزارع ما به دلیل مبارزه نامناسب با آفات نباتی دچار خسارت می شود.

سیف  ادامه داد: با توجه به تحریم های انجام شده درسال‌های گذشته، دسترسی به سموم با کیفیت محدود شد و این موضوع در کنار مصرف زیاد مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که خوشبختانه پس از توافق ژنو شرایط خوبی در دسترسی به سموم دفع آفات خواهیم داشت. 

 وی با تأکید بر اینکه سموم ذاتاً عامل منفی در کشاورزی نیست و تأثیر نامطلوب آن نتیجه سموم بی کیفیت است، افزود: امیدواریم بتوانیم با محافظت تلفیقی و طبیعی به طور مثال استفاده از حشرات برای دفع آفات، ضمن حفظ محیط زیست با افزایش میزان کیفیت سموم منجر به ارتقا کیفیت محصولات خواهیم شد. 

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات کشاورزی، فناوری، ارکانیک، گیاهی و صنایع وابسته گفت : این نمایشگاه  مکانی برای جمع شدن همه ذینفعان یک زنجیره است تا بتوان از این طریق، منافع زنجیره و هزینه مبادله را در اقتصاد کاهش و با ارتقا بهره‌وری، رقابت پذیری، نوآوری به اهداف اقتصاد مقاومتی، حفظ سلامت خاک و محیط زیست دست یابیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار