آخرین تحولات میدانی سوریه؛

ورود نیروهای سوری به حلب‌القدیمه/ پیشروی در حومه دمشق/ هلاکت شماری از تروریست‌ها در مناطق مختلف

ارتش سوریه با وجود مقاومت شدید تروریست‌ها، وارد منطقه حلب‌القدیمه شد و بر چندین محله مسلط شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان خود توانست امنتی و ثبات را در محله‌های " اغیور و باب الحدید" در شرق حلب بازگرداند و عناصر تروریستی باقی مانده در این مناطق را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه همچنین با ایجاد گذرگاه امن در این محله ها، امکان خروج بیش از 200 غیرنظامی را فراهم آورد و شماری از تروریست ها را بازداشت کرد.

به گزارش خبرنگار سانا نیروهای متخصص ارتش سوریه به دنبال خنثی کردن مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده در بخش های مناطق آزاد شده و ایجاد مراکز امن برای ورود نیروهای خود هستند و همچنین نیروهای ارتش سوریه به دنبال پیدا کردن مخفیگاه تروریست های فراری در این مناطق هستند.

نیروهای امنیتی نیز با منفجر کردن یک بلدوزر و خودروی بمب‌گذاری شده از سوی تروریست ها، قبل از اینکه به محله مسکونی الزهرا برسند نقشه شوم تروریست ها را خنثی کردند.

ارتش سوریه همچنین در عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده در شرق حلب امنیت و ثبات محله های " کرم الدادا، شعار، مرجه و شیخ لطفی" را تامین کرد.

به گزارش خبرنگار المیادین، ارتش سوریه وارد شهر حلب القدیمه شدند و ضمن درگیری شدید با تروریست ها و به هلاکت رساندن آنها بر بخشی از آن مسلط شد.

به گزارش این شبکه گروه های مسلح پس از شکست در مقابل ارتش سوریه، با بر جای گذاشتن تسلیحات خود به صورت کامل از شهر قدیم حلب عقب نشینی کردند.

ارتش سوریه هم اکنون بیش از 80 درصد مناطق تحت محاصره تروریست ها در حلب آزاد کرده است.

ارتش سوریه همچنین بر اطراف قلعه شمالی و غربی در حلب مسلط شد و با عقب نشینی عناصر تروریستی از شمال شرق به جنوب شرق حلب، ارتش بر این بخش نیز مسلط شد.

تروریست های باقی مانده در شرق حلب هم‌اکنون تنها در محله‌های جنوبی و برخی از محله های شرقی حضور دارند.

در حومه دمشق نیز ارتش سوریه با منهدم ساختن آخرین مقر و مرکز تجمع تروریست ها در مزارع حوش الظاهره، پیشروی قابل ملاحظه ای در این منطقه داشت.

در حمص نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه عناصر و تسلیحات تروریست های جبهه النصره را در روستاهای مختلف هدف قرار دادند و با هجوم تروریست ها با روستای تسنین در این شهر مقابله کردند و شماربسیاری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه همچنین با هجوم عناصر تروریستی جبهه النصره به یک مرکز نظامی در درعا البلد مقابله کردند و تمامی عناصر تروریستی را به هلاکت رسانده و تسلیحات آنها را منهدم ساخت.

 درگیری های ارتش سوریه با تروریست های جیش الفتح نیز در حومه حما و ادلب، به انهدام چندین مقر تروریستی و هلاکت شماری از تروریست ها منجر شد.

 نیروهای مسلح سوریه در حومه سویدا نیز تروریست‌های داعش را در روستای قصر هدف قرار دادند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از عناصر تروریستی، دو خودروی متعلق به آنها را نیز منهدم کردند.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار