برپایی جشن نور در لیون فرانسه در میان تدابیر شدید امنیتی

جشن سالیانه نور در شهر لیون فرانسه پس از یک سال وقفه و در میان تدابیر شدید امنیتی، برگزار خواهد شد.

برپایی جشن نور در لیون فرانسه در میان تدابیر شدید امنیتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، همزمان با روز هشتم دسامبر، شهر لیون فرانسه همچون سنوات گذشته برای برپایی جشن نور آماده می شود. سال گذشته پس از حملات تروریستی سیزدهم نوامبر، این جشن به دلایل امنیتی لغو شد و امسال در حالی این مراسم برگزار می شود که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و مدت زمان آن نیز از چهار روز به سه روز تقلیل یافته است. 

این جشن تا دهم دسامبر طول خواهد کشید. ساکنان شهر لیون، سال گذشته برای ادای احترام به قربانیان حملات تروریستی، پشت پنجره منازل خود شمع روشن کردند. این جشن یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر لیون است که هر ساله هزاران نفر برای شرکت در آن به این شهر سفر می کنند. 

در اصل جشن نور، یک جشن مذهبی بوده است. سابقه جشن نور در لیون به سال 1643 میلادی باز می گردد که در آن سال، طاعون تمام فرانسه را در بر گرفته بود و اسقف شهر لیون نذر می کند که اگر طاعون از بین برود، همه ساله در روز هشتم دسامبر، مردم شهر برای قدردانی از مریم مقدس با پای پیاده فاصله کلیسای لیون تا کلیسای جامع بالای تپه ای در نزدیکی این شهر را پیاده طی کنند. با از بین رفتن طاعون در لیون، این جشن به مراسمی دائمی تبدیل شد که هر ساله با حضور افرادی از سراسر جهان برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
بهونه
۱۲:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
کاش ما هم جشن نور داشته باشیم.
آخرین اخبار