از سوی صندوق بازنشستگی کشوری؛

جزئیات دریافت سهام بیمه ملت برای بازنشستگان اعلام شد

صندوق بازنشستگی کشوری اقدام به پرداخت سهام بیمه ملت به بازنشستگان کشوری کرده است که در این برنامه‌ پیش‌بینی شده که 100 هزار بازنشسته برای دریافت سهام مراجعه کنند، ثبت‌نام از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و تا کنون 4900 نفر برای دریافت سهام اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهروز انتظاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشور در نشست خبری اظهار داشت: صندوق بازنشستگی در راستای عدالت در توزیع خدمات خود از دفاتر پیشخوان دولت استفاده کرده ، در حالی که 16 هزار دفتر پیشخوان در کشور وجود دارد و 9 هزار دفتر فعال هستند.

وی ادامه داد: صدور کارت منزلت که در گذشته بیش از 3 ماه طول می‌کشید اکنون با واگذاری آن به دفاتر پیشخوان دولت در مدت 5 دقیقه صادر می‌شود و تا کنون 56 هزار خدمت از طریق دفاتر پیشخوان دولت برای بازنشستگان انجام شده است.

انتظاری گفت: شماره تماس 8523 برای پاسخ دادن به سوالات بازنشستگان آماده پاسخگویی است و یک گروه کارشناسی در آن مستقر هستند تا به سؤالات پاسخ گویند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشور گفت: بازنشستگان برای ثبت‌نام در سهام بیمه ملت بهتر است از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند چرا که احراز هویت آنها نیز انجام می‌شود و برای دریافت سهام ارائه صفحه اول شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

وی افزود: 2400 تومان هزینه ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت است که در اولین قسط وام سهام بیمه سلامت از آنها کسر می‌شود و بازنشستگان نیازی نیست در هنگام ثبت‌نام پولی را پرداخت کنند همچنین هزینه پست نیز از طریق صندوق پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشور گفت: صدور کارت منزلت، چاپ احکام و فیش حقوقی، سهام، خدمات عصا و عینک از طریق دفاتر پیشخوان انجام می‌شود که در ارائه خدمات سرعت بالا داشته و در مقابل هزینه‌هایش کم است.

همچنین محمود طهماسبی‌پور مدیرعامل هلدینگ مالی در رابطه با سهام بیمه ملت که به بازنشستگان تعلق می‌گیرد،‌گفت: صندوق بازنشستگی سیاستی داشته که بسته سهام را برای بازنشستگان خریداری کرده است البته بیمه‌های زیادی بررسی شده اما بیمه ملت در اولویت قرار گرفت چرا که ارزش مالی بالایی در بورس داشته به همین دلیل 12.4 درصد از سهم بیمه ایران را در این خصوص خریداری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر سهم 202 تومان است،‌گفت:‌ قبلاً هم ثبت‌نام‌هایی داشته‌ایم اما بیمه ملت چون سهم بورسی بوده باید معیارهای بورس مرکزی را رعایت می‌کردیم در نتیجه برای پرداخت این سهام‌ها محدودیت قانونی نداریم. 

وی گفت:‌ثبت‌نام برای دریافت سهام بیمه ملت از اول دی‌ماه آغاز شده اما دفاتر پیشخوان دولت از امروز ثبت‌نام خود را آغاز کرده‌اند، به مدت یک هفته تا 10 روز فرصت وجود دارد تا بازنشستگان کد بورسی دریافت کنند و پس از آن تا پایان دی‌ماه کل فرآیند اعطای سهام انجام شود.

وی گفت: پیش‌بینی شرکت 100 هزار بازنشسته را در این برنامه داریم که برای هر فرد 3 هزار و 450 تومان سهم اختصاص می‌یابد که در اقساط 36 ماهه بازگردانده می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار