قشقاوی در جمع خبرنگاران:

وزارت خارجه به دنبال تعامل مثبت با مجلس است/نباید اسرار نظام را افشا کنیم

معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: باید کاری کنیم که اسرار نظام حفظ شود.

وزارت خارجه به دنبال تعامل مثبت با مجلس است/نباید اسرار نظام را افشا کنیم
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه 6 دی) در جمع خبرنگاران پیرامون افشای سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: موضع وزارت خارجه همان است که سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده است.

وی افزود: سخنگوی وزارت خارجه در همین باره دو بار صحبت کرده است، اینکه هر زمان و در هر موضوعی مجلس با توجه به تعامل مثبتی که دولت با قوه مقننه دارد در مجلس حضور پیدا می‌کند.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه ادامه داد: می‌دانید که 80 درصد نمایندگان مجلس از حامیان سیاست خارجی موجود هستند اما بدون شک موافق و مخالف همیشه وجود دارد  و ما نیز احترام می‌گذاریم و هرگاه دعوت کنند درباره هر موضوعی آقای ظریف در مجلس حضور می‌یابند.
 
قشقاوی با اشاره به جلسه شب گذشته بین وزیر خارجه و برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اجازه بدهید کمیسیون در این باره توضیح دهد.
 
وی در خصوص اینکه گفته می‌شود وزارت خارجه از کریمی قدوسی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت می‌کند، بیان کرد: من درباره کارهای مجلس صحبت و اظهارنظر نمی‌کنم و توضیحی ندارم زیرا دوستان در کمیسیون امنیت ملی توضیح داده‌اند و هر کاری می‌خواهند انجام بدهند باید خودشان اقدام کنند.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه ادامه داد: ما به دنبال تعامل مثبت با مجلس و کمیسیون امنیت ملی هستیم و این موضوع باید ادامه یابد. درباره آقای کریمی قدوسی نیز فراتر از صحبتی که سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشته حرفی ندارم.
 
قشقاوی در خصوص اینکه آیا وزارت خارجه از کریمی قدوسی شکایت می کند، متذکر شد: در این باره چیزی نشنیده ام و تاکنون چنین تصمیمی اتخاذ نشده و اگر تصمیمی درباره این موضوع در آینده اتخاذ شود خبر ندارم.
 
وی با بیان اینکه موضوع کریمی قدوسی موضوع بسیار ساده‌ای است و نیاز به پردازش رسانه‌ای ندارد، گفت: پاسخ به یک سوال مهم است که تنها به آقای کریمی قدوسی نیز ارتباط ندارد. سوال این است که از لحاظ قواعد حفاظتی، گوینده طبقه‌بندی را تعیین می‌کند یا شنونده؟ وزارت اطلاعات، سپاه و نیروهای نظامی می‌توانند در این باره صحبت کنند که باعث حل ماجرا می‌شود.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: گوینده تشخیص می‌دهد نه شنونده لذا وقتی شنونده موضوعی را مطرح می‌کند به این معناست که به الفبای مسائل حفاظتی آشنا نیست. اگر کسی به کل این سوالات پاسخ دهد، کل این ماجرا حل می‌شود و نیازی به نوار گذاشتن در مجلس نیست.
 
قشقاوی افزود: در متنی که از سوی آقای ظریف بیان و دیروز منتشر شده نشان می‌دهد که مطلبی که از اول با حاشیه‌های ژورنالیستی منتشر شده با واقعیت مغایر است و متن دیروز نیز گزینشی بوده و ثابت شد که این متن، متنی نبوده است که روزهای اول منتشر شد.
 
وی بیان داشت: نکته دوم این است که ایشان (کریمی قدوسی) می‌گوید که شنونده میزان طبقه‌بندی اسناد را مشخص می‌کند که این خلاف همه قواعد حفاظتی سراسر جهان و قانون ما است و اگر کسی تردید دارد می‌تواند بپرسد، ما باید به ارزش‌های الهی خود توجه کنیم. در جمهوری اسلامی ایران نباید افشای اسناد کنیم بلکه ما باید کاری کنیم که اسرار نظام حفظ شود.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: در هتل سازمان ملل وقتی که اعلام می کنند این سالن امن نیست به این معناست که نباید اسناد طبقه‌بندی شده را در آنجا مطرح کرد. اینکه گفته می‌شود ما با مردم مطلب محرمانه‌ای نداریم و این سخن مقام معظم رهبری نیز هست اما باید بدانیم وقتی مطلبی را مطرح می کنیم که طبقه بندی شده است طرف خارجی هم متوجه محتویات آن می شود.
 
 قشقاوی ادامه داد: به عنوان مثال در سالن سازمان ملل در نیویورک درج شده که این سالن امن نیست وقتی اینگونه است نیازی به تحلیلی نیست که حفظ اسرار نظام از واجبات است.
 
معاون کنسولی وزیر امور خارجه افزود: نمایندگان به ما می‌گویند شماها اخبار روزنامه‌ای نگویید، ما هم از وزرا می‌خواهیم مطالب غیررسانه‌ای بگویند ولی اگر مطالب غیررسانه‌ای فردا رسانه‌ای شود چه ارزشی دارد و ما چرا باید مطالب غیررسانه‌ای بگوییم. معلوم است افشای اسرار نظام خلاف است از این رو موافقت  و مخالفت با برجام نباید سبب تضعیف عقل و اخلاق ما شود.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۳۹ ۰۷ دی ۱۳۹۵
تمام مردم بارها تذکرات رهبری رو به تیم مذاکره کننده شنیدن
با اینهمه به حرف کسانی اعتماد شد که قول مکتوب خودشون زیر پا میزارن جنابان قلب راکتور اراک که بتون شد شهدای هسته ای متعلق به یک ملت بود هفتاد و. نفر همه ما حق داریم بدانیم برجام دستاوردی که نداشت هیچ زبان مذاکره را هم از ماگرفت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۰۱ ۰۷ دی ۱۳۹۵
این مسأله منا بالاخره چی شد.هنوز هم پیگیر هستید.مثل بقیه مسائل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۵
افشا نشده حق مردم بوده بدونن که دونستن برجام از ریشه غلط بوده
India
محمدامین
۱۵:۱۴ ۰۶ دی ۱۳۹۵
آقای قشقایی قرار شد کار دانشجویان ایرانی اخراج شده در هند رو درست کنن اما متاسفانه هیچ جنبشی انجام ندیدند.
آخرین اخبار