تبریز، شهری بدون معتاد متجاهر

تبریز شهر بدون معتاد متجاهر اعلام شده است.

تبریز، شهری بدون معتاد متجاهر به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد مرکز نگهداری و درمان معتادان ماده 16 و هم افزایی دستگاهای اجرایی استان موفق به پاکسازی محیط های عمومی از معتاد متجاهر و کارتن خواب شده ایم.

جبارزاده با اشاره به این که در سال 92 نخستین نگرانی مردم استان بر اساس نظرسنجی صورت گرفته موضوع اعتیاد بود، گفت: خوشبختانه امروز در سایه همدلی و همکاری دستگاه های مسوول دغدغه مردم رفع شده است و همه مسوولان در این موفقیت شریک هستند.

استاندار آذربایجان شرقی معتادان را محروم‌ترین، درمانده‌ترین و آسیب پذیر‌ترین افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به این افراد با بازگرداندن آن‌ها به جامعه، ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدامی بسیار مفید و موثر بوده است.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر سیاست جدی مدیریت استان است و این سیاست تداوم خواهد داشت.

نصرتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم  درمان اختیاری و مددکاری اجتماعی را راهکار مناسب ترک اعتیاد خواند و با تاکید بر اینکه مراحل درمان در مرکز ماده16  تبریز کاملا علمی و بر اساس پروتکل های بین المللی صورت می گیرد افزود مصاحبه، معاینه، غربالگری، مددکاری و مشاوره، سم زدایی و درنهایت درمان معتادان در این مرکز صورت می گیرد.

فرماندار تبریز هم گفت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با مواد مخدر و راه اندازی مرکزماده 16 که محل ترک اعتیاد، بازپروری و آموزش معتادان است در حال حاضر مأموران نیروی انتظامی تمام معتادان خیابانی و کارتن خواب ها را شناسایی و به این مرکز منتقل می کنند.
 رحیم شهرتی فر افزود: در مرکز ماده 16، معتادان بعد از کنترل بیماری و قرنطینه های لازم، در زمینه حرفه آموزی پرورش داده می‌شوند تا بعد از خروج از مرکز بتوانند به تولید و اشتغال بپردازند.

شهرتی فر اضافه کرد: این مرکز با مساعدت های دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شهرداری، استانداری، ستاد مباره با مواد مخدر و همچنین با همکاری خیرین و کمک های مردمی اداره می شوند و بخش خصوصی نیز در زمینه کمک به تولید در این مراکز سرمایه گذاری کرده است .

مرکز نگهداری و درمان اجباری معتادان به مواد مخدر تبریز موسوم به مرکز ماده 16  ، تیر پارسال با هزینه 50 میلیارد ریالی شهرداری تبریز افتتاح شده است.

مسئولان استانی و شهری تبریز که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است ، بعد از معرفی این شهر به عنوان شهر بدون گدا ، شهر بدون معتاد متجاهر را افتخاری دیگر برای این شهرعنوان میکنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران دوست
۲۱:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۵
امیدوارم همه استانها خود گردان شوند و آن وقت ببینیم آنها چه طور شهر و استان خود را نگه داری مینمایند!؟؟
آخرین اخبار