انتشار اخبار جعلی در حوزه سلامت؛ رایج‌ترین شایعات شبکه‌های اجتماعی

انتشار اخبار جعلی مرتبط با سلامت انسان در شبکه‌های مجازی خطرآفرین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، کارشناسان هشدار دادند انتشار اخبار جعلی مرتبط با حوزه سلامت در شبکه های اجتماعی گمراه کننده و خطرناک است.

یک پژوهش جدید نشان داد اطلاعات نادرستی که درخصوص مباحث جدی مرتبط با سلامت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، بیش از گزارش های مبتنی بر شواهد و مدارک مستدل که از سوی سازمان های معتبر منتشر می شوند، مورد بازدید قرار می گیرد.

این پژوهش نشان داد از 20 مقاله پربازدید فیس بوک در سال 2016 که واژه "سرطان" در عنوان آنها به کار رفته بود، نیمی از آنها از سوی پزشکان و متخصصان بهداشت رد شده است.

رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس و اداره خدمات بهداشت این کشور چنین مقالاتی را خطرناک دانستند و خواستار برخورد جدی با انتشار مقالات جعلی در شبکه های اجتماعی شدند.

به عنوان مثال، در ماه سپتامبر مقاله ای با این عنوان در فیس بوک دست به دست شد: «قاصدک ها در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و درمان سرطان موثر هستند.» این مقاله بیش از 1.4 میلیون مرتبه به اشتراک گذاشته شد. با این حال، پزشکان اعلام کردند هیچ رابطه ای میان قاصدک و از بین رفتن سلول های سرطانی یافت نشده است.

در بعضی موارد، انتشار این اخبار موجب بروز عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار