منصوریان: تمام تمرکزمان روی جذب آندو و جپاروف است/ حاج محمدی و مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفتند


سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تمرکز باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستانی برای جذب تیموریان و جپاروف ازبک است.



به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نفت تهران اظهار داشت: ابتدا باید درگذشت بازیکن جوان نفت تهران را به جامعه فوتبال تسلیت بگویم. به مهدی محمدنبیدبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال هم تسلیت می‌گویم که روز گذشته برادرش را از دست داد. در مورد بازی فردا هم باید بگویم شرایط تمرینی خوبی را پشت سر گذاشتیم.

منصوریان گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته قرار است با تیم جوان همراه با 2 بازیکن با تجربه به مصاف نفت برویم. امین حاج محمدی و میثم مجیدی نیز در اختیار باشگاه قرار گرفتند.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: برای بازی فردا محرومی نداریم اما به دلیل شرایط نامساعد زمین تمرین‌مان، هرایر مگویان و جابر انصاری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهیم داشت باید بگویم شرایط زمین تمرین ما در این فصل واقعاً نامساعد است و ما خیلی تلاش کردم زمین دیگری را جایگزین زمین تمرین‌مان کنم اما متأسفانه زمین مساعدی پیدا نکردیم. از مسئولان ورزشگاه آزادی تشکر می‌کنم اما به دلیل فصل سرما واقعاً شرایط زمین تمرین ما نامساعد است و این مسئله به ما صدمه می‌زند.
 
منصوریان درباره فهرست ورودی و خروجی استقلال خاطرنشان کرد: آرش افشین از تیم ما جدا شده و امروز هم میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی را در اختیار باشگاه قرار دادم. ما با توجه به فهرست ورودی خود سعی می‌کنیم دیگر بازیکنی را در فهرست خروجی قرار ندهیم. تمرکزمان در حال حاضر روی جذب آندرانیک تیموریان و سرور جپاروف است و اگر با آنها به توافق برسیم به ما اضافه می‌شوند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود 10 بازیکن استقلال به دلیل مشکل مالیاتی، ممنوع الخروج هستند، گفت: تعداد این بازیکنان 10 نفر نیست بلکه بیشتر از این تعداد است. تا زمانی که باشگاه‌ها طرف‌حساب امور مالیاتی نشوند، وضعیت همین است و پول‌های سیاه به وجود می‌آید
 
سرمربی تیم فوتبال ادامه داد: من به عنوان سرمربی یا بازیکن در حالی رودرروی سازمان مالیاتی قرار می‌گیریم که در برخی مواقع حتی بخشی از مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرده‌ایم تا مانند تمامی شهروندان، مالیات خود را پرداخت کنیم. در فوتبال ایران هیچ تعهدی وجود ندارد که وقتی بازیکن یا سرمربی با باشگاه، قراردادی منعقد می‌کند به پول خود در پایان فصل برسد.باشگاه‌های ما هم هیچ تعهدی ندارند تا مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند اما بازیکنان در هر صورتی به عنوان متعهد جلوی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرند تا مالیات خود را پرداخت کنند. من سال گذشته هزار تومان از نفت تهران دریافت نکردم اما سازمان امور مالیاتی این مسئله را نمی‌داند و من را برای پرداخت مالیات می‌شناسد. این مسئله باعث خواهد شد هنگام خروج از کشور جلوی من گرفته شود.
 
منصوریان افزود: سال گذشته به مهدی تاج پیشنهاد دادم که الگوی فوتبال‌مان برای حل مسائل حقوقی را بوندسلیگای آلمان  قرار دهیم. وقتی قراردادها در فوتبال ما به گونه‌ای بسته شود که سازمان امور مالیاتی، باشگاه‌ها را بشناسد. مثل فوتبال آلمان که بدون اطلاع بازیکن،‌ در هنگام پرداخت پول، مالیات او هم به حساب  اداره مالیات واریز می‌شود. اگر اینچنین رفتار شود نه پول سیاهی در فوتبال رد وبدل می‌شود نه زد و بند و دلال بازی در این فوتبال اتفاق می‌افتد. این نکته‌ای است که با رعایت آن می‌توانیم با پول‌های سیاه حاضر در فوتبال مبارزه کنیم.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: اگر این قانون مصوب شود دیگر باشگاه‌های لیگ برتری برای مدیران و اعضای هیئت مدیره، جذابیت ندارد. این مسائل باعث می‌شود اگر کسی تمایل دارد در هیئت مدیره یا مدیریت یک باشگاه لیگ برتری قرار بگیرد در مقابل حق امضای خود هم متعهد شود. دیگر مدیر می‌داند وقتی قراردادی را امضا می‌کند باید مالیات بازیکن را هم پرداخت کند و نمی‌تواند با یک دسته چک با چند بازیکن قرارداد ببندد و تعهدی به پرداخت پول نداشته باشد.
 
منصوریان افزود: اگر یک بازیکن در فوتبال ایران قرارداد یک میلیاردی با یک باشگاه ببندد و در پایان فصل بتواند 300 میلیون دریافت کند، باید کلاه خود را بالا بیندازد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید به این نتیجه برسند که از مدیران فوتبال مانند تاجران، ضمانت‌نامه مالی دریافت کند تا اگر تعهدات آن باشگاه به بازیکن پرداخت نشد از طریق این ضماتنامه مالی، پول بازیکنان و مالیات او را پرداخت کنند.
 
وی افزود: در فوتبال ایران میلیاردها تومان پرونده مالی وجود دارد و هیچ کس امیدوار نیست بتواند پول خود را دریافت کند. ما فقط با پوست‌کلُفتی، فوتبال را جلو می‌بریم. امیدوارم پیشنهاد من درست منعکس شود و شما رسانه‌ها که صدای ما هستید در این جریان به ما کمک کنید.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد ناراحتی علی دایی از تمرین استقلال در ورزشگاه تختی گفت: در سال 2 بار در ورزشگاه تختی بازی می‌کنیم. بعد از دیدار با نفت تهران در جام حذفی، از مدیرعامل باشگاه‌مان خواستم یک جلسه تمرینی پیش از بازی نفت داشته باشیم و اعلام کردیم زمان تمرین مهم نیست. مدیر باشگاه به من گفت می‌توانیم 40 دقیقه تا یک ساعت تمرین کنیم. در دیدار قبلی وقتی از ورزشگاه آزادی به تختی رسیدیم، بازیکنان من به خاطر کیفیت زمین شوکه شدند. این بار تمرینات را در کمپ برگزار کردیم و یک جلسه تمرین هم در ورزشگاه تختی انجام دادیم. وقتی از کمپ باشگاه به ورزشگاه تختی رسیدیم، این بار بازیکنان احساس کردند که به جای خوبی رسیده‌اند. ناراحتی دایی از تیم ما نیست و از مسئولان ورزشگاه تختی است.
 
منصوریان درباره تجمع هواداران استقلال و اعتراض به عملکرد مدیران باشگاه تصریح کرد: وقتی عکس‌ها را نگاه می‌کردم، متوجه شدم که این افراد را روی سکوها ندیده‌ام. درِ تمرینات ما به روی هواداران باز بوده و می‌توانستند با ما صحبت کنند. امروز با افتخاری  صحبت کردم و به او گفتم چه فکری دارد؟ او گفت که با دید باز به هواداران نگاه می‌کند و فکر می‌کنم آنها را به باشگاه هم دعوت کرده است. هر کسی پشت این قضیه است بداند که استقلال نیاز به آرامش دارد.
 
وی درباره جذب سرور چپاروف، ملی‌پوش ازبکستانی تأکید کرد: تا وقتی که قرارداد امضا نشود، نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم جپاروف به استقلال پیوسته است. ما در دو نقطه احساس کردیم نیاز به بازیکن باتجربه داریم مخصوصاً آندرانیک تیموریان که بتواند به بازی ریتم بدهد. ما باید از انرژی امید ابراهیمی استفاده کرده و فضای بازی را برای او تعریف کنیم بنابراین باید «آندو» جذب شود که از بازی امید درک داشته باشد.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که تیموریان در نیم‌فصل اول مصدوم بوده و آیا می‌تواند به استقلال کمک کند، گفت: ما به تنها به آمادگی فیزیکی بازیکنان نگاه نمی‌کنیم. سال گذشته در نفت تهران بازی را با ایمان مبعلی شروع می‌کردیم چون می‌دانستیم تیم نیاز به یک بازیکن باتجربه دارد. به طور همزمان هم «آندو» می‌تواند به استقلال کمک کند و هم استقلال به «آند»و کمک کند بنابراین حضور در استقلال می‌تواند دنیایی از انگیزه برای او باشد.
 
منصوریان درباره نصب یک بنر مرتبط با مرحوم هاشمی رفسنجانی در محل تمرین استقلال گفت: درباره موارد سیاسی ورود نمی کنم. تمام تلاش ما این است تا نقاط ضعف موجود را ترمیم کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sorena
۰۷:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۵
اگر نمی توانی خدمت کنی برو تاخیانت نکنی
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۲۹ ۲۲ دی ۱۳۹۵
دیگه شما چقدر رو دارین..بسه دیگه با این تیمتون..خودتونو مسخره کنید...
آخرین اخبار