مرگ 7 پلیس افغانستانی درپی حمله طالبان

در حمله طالبان افغان به پاسگاه‌ امنیتی پلیس در شهرستان ارغنداب ولایت زابل در جنوب افغانستان ۷ نیروی پلیس کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع امنیتی در ولایت زابل به «پژواک» گفت طالبان شب گذشته به پاسگاه‌های پلیس در منطقه «طاووس» شهرستان ارغنداب حمله کردند.

این منبع امنیتی افزود که طالبان شب گذشته به پاسگاه امنیتی پلیس در منطقه «طاووس» شهرستان ارغنداب حمله کردند که منجر به کشته شدن 7 نیروی پلیس و زخمی شدن 7 تن دیگر گردید.

وی خاطرنشان کرد که در این حمله برخی از افراد طالبان به شمول یک فرمانده محلی این گروه نیز کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که حملات طالبان افغان از دو روز گذشته به شهرستان ارغنداب ولایت زابل گسترش یافته است.

طالبان افغان دو روز قبل نیز با حمله به کمربند امنیتی شهرستان ارغنداب یک پاسگاه امنیتی پلیس را تصرف کردند و 4 نیروی امنیتی افغان را کشتند.

چندی قبل نیز افراد نفوذی طالبان با استفاده از لباس پلیس 8 نیروی امنیتی افغان را در ولایت زابل کشته بودند.

زابل یکی از ولایت‌های ناامن در جنوب افغانستان است که در مسیر بزرگراه قندهار-کابل قرار گرفته است و از ولایت‌های هم مرز با پاکستان محسوب می‌شود.

برخی از شهرستان‌های این ولایت مسیرهای صعب‌العبور زیادی برای تردد مخالفان مسلح دولت بین ولایت‌های قندهار، ارزگان، غزنی و پکتیکا را میسر می‌سازد.

بارها گزارش‌های نیز از وجود گروه «لشکرجهنگوی» افراد وابسته به داعش و سایر گروه‌های مخالف دولت افغانستان در این ولایت منتشر شده اما توسط طالبان رد شده است.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار