ساماندهی تقویم آموزشی مدارس در انتظار پاسخ مجلس

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در صورت تأیید مجلس تدوین و ساماندهی تقویم آموزشی در آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیرامون وضعیت تغییر تقویم آموزشی در مدارس اظهار داشت: مسئله ای که از ابتدا در این زمینه مطرح بود ساماندهی تعطیلات در طول سال تحصیلی است تا از فرصت حضور دانش‌آموزان استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به اینکه چنین هدفی لازم به ساماندهی دقیقی دارد، ادامه داد: بر این اساس قصد داشتیم تا بخشی از تعطیلات تابستانی با تغییراتی مواجه شود که با توجه به شرایط محیطی و تنوع آب و هوایی کشور این قضیه امکان‌پذیر است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: در طول سال تحصیلی علاوه بر مسئله تغییر تقویم آموزشی مشکل آلودگی هوا مطرح شد که بر این اساس آموزش و پرورش در صورتی موافقت خود را برای ساماندهی تعطیلات اعلام کرد که بازنگری توسط نهاد آموزشی انجام شود.

نوید ادهم بیان کرد: از جایی که تقویم آموزشی توسط مجلس تعیین می‌شود بنابراین طرحی دو فوریتی تنظیم شد تا در مجلس مطرح شود.

وی با بیان اینکه اکنون آموزش و پرورش در انتظار پاسخ مجلس برای ساماندهی تعطیلات است، گفت: در صورت تحقق این امر اجازه ساماندهی و تدوین تقویم به آموزش و پرورش داده شده و تدابیر لازم برای بهره‌مندی بهینه از فرصت آموزشی مهیا می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار