قم؛

زایمان طبیعی در قالب طرح تحول سلامت

از زمان شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 40 هزار و 251 زایمان طبیعی در قالب این طرح قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی  در خصوص این طرح گفت : ترویج زایمان طبیعی بخشی از طرح تحول سلامت بود که براساس آن کلیه خدماتی که مادر دریافت می کند در بیمارستان های دولتی کاملا رایگان است.

محمد رضا مظفری با توجه این که از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 2 سال می گذرد تاکنون 50 درصد زایمان ها در زایشگاه های استان قم طبیعی انجام شده افزود: قبل از اجرای طرح تحول به طور میانگین در مراکز درمانی دولتی و خصوصی 72 درصد زایمان ها سزارین بود، ولی در حال حاضر این عدد بین 49 تا 51 درصد است.

وی بیان کرد: تا آذرماه سال جاری 22 هزار و 481 زایمان در هفت زایشگاه و بیمارستان های استان انجام شده که 11 هزار و 524 مورد سزارین و 10 هزار و 957 مورد طبیعی انجام شده است.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی قم،در ادامه اشاره ای به مراکز درمانی رایگان در سطح شهر کرد و افزود: زایشگاه های ایزدی و حضرت زهرا(س) و بیمارستان های ولی عصر(عج)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی از جمله مراکز درمانی هستند که زایمان های طبیعی به صورت رایگان در آن ها انجام می شود.

طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقاء کیفیت ویزیت، ترویج ازدواج طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقاء هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.