بازگشت مرد چینی به کشورش پس از 50 سال گرفتار شدن در هند!

هند بالاخره بعد از پنجاه سال با بازگشت یک سرباز چینی به کشورش موافقت کرد.

بازگشت یک مرد چینی به کشورش پس از گرفتاری 50 ساله در هند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، یک مرد چینی پس از اینکه 50 سال در هند گرفتار بود، به کشورش بازگشت. این مرد که «وانگ چی» نام دارد و پیشتر نقشه‌بردار ارتش چین بود، می‌گوید در سال 1963 به اشتباه از مرز هند عبور کرد و چون موفق به دریافت ویزای بازگشت نشد مجبور شد بیش از 50 سال در این کشور بماند.

وی در سال 1960 به ارتش چین پیوست و مسئول نقشه‌برداری از جاده‌ها شد و در ژانویه 1963 به اشتباه از مرز هند عبور کرد. وانگ که اکنون هشتاد ساله است 7 سال را در زندان گذراند اما در سال 1969 آزاد شد. وی در هند ازدواج کرد و سه فرزند دارد؛ اما می‌گوید همیشه قصد داشته برای دیدار با خانواده‌اش به چین بازگردد.

او برای خانواده‌اش نامه نوشت ولی فقط یکبار در دهه هشتاد پاسخ دریافت کرد. همچنین نخستین بار توانست سال 2002 با مادرش تلفنی صحبت کند، مادرش در سال 2006 درگذشت.

با اینکه سفارت چین برای او پاسپورت صادر کرد او بدون داشتن یک ویزای هندی نمی‌توانست از این کشور خارج شود. پس از اینکه شرایط این مرد در رسانه‌ها مطرح شد وزارت خارجه هند سندی را صادر کرد که وانگ با استفاده از آن بالاخره توانست هند را ترک کند. خانواده‌ هندی‌اش نیز می‌توانند وی را همراهی کنند.

وانگ‌چی روز جمعه به همراه فرزندانش از دهلی به پکن پرواز کرد و پس از پنجاه سال برادر خود را دید. همشهری‌های وی یک مراسم خوشامدگویی برایش ترتیب دادند و او را سرباز قهرمان توصیف کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار