دسترسی عادلانه به خدمات سلامت حق مردم است

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: طبق قوانین مرتبط با رفاه اجتماعی و قانون اساسی باید دسترسی عادلانه به خدمات سلامت برای مردم مهیا باشد و پوشش خدمات برای سلامت آنها انجام شود.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه باید در حوزه تعرفه گذاری و تعیین ارزش نسبی خدمات اهدافی را پیگیری کنیم، بیان کرد: این اهداف شامل تغییر رفتار مناسب در خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده، کیفی سازی خدمات و رفع نیازهای واقعی سلامت در حوزه های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه یک مبحث اصولی در ارائه خدمات با کیفیت است، افزود: طبق قوانین مرتبط با رفاه اجتماعی و قانون اساسی باید دسترسی عادلانه به خدمات سلامت برای مردم مهیا باشد و پوشش خدمات برای سلامت آنها انجام شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه حمایت مالی و اجتماعی از مردم به عنوان یک اصل تلقی می شود، اظهار داشت: باید نگاهی واقع بینانه به مسائل داشته باشیم و با در نظر گرفتن منابع و نیازها تعادل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اصل تعادل منابع و مصارف به معنای کاهش منابع یا متوازن کردن این دو با یکدیگر نیست، تصریح کرد: باید تعادل منابع را به سمتی ببریم تا وقتی نیازها در کشور نهفته است، پاسخگو باشیم که تزریق منابع جدید در این زمینه لازم است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه اگر منابع پایدار نباشد دچار مشکل می شویم، گفت: در سنوات گذشته برای رفع معضلات اقدامات خوبی از جمله تجهیز ناوگان بخش دولتی نسبت به گذشته و کاهش میزان پرداخت از جیب مردم نیز با اجرای طرح تحول انجام شده است. 

وی با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت بیان کرد: این طرح در مواقع بحرانی از به فقر انداختن مردم پیشگیری کرده و دسترسی به خدمات را برای اقشار آسیب پذیر جامعه افزایش داده که توقف آن مشکلاتی را از جمله کاهش کیفیت خدمات ایجاد می کند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: اکنون در تمام شهرستان ها پزشکان متخصص و مقیم داریم که در سطح عمومی و تخصصی خدمات با کیفیت را به مردم نقاط محروم و کم برخوردار ارائه می دهند که نداشتن تدابیر لازم برای توسعه خدمات، آسیبهای جبران ناپذیری خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار