کاسبی جدید صرافی های تهران !

پس از اینکه اکثر صرافی ها در فروش ارز و سکه با قیمت هایی بالاتر از حد معمول خبرساز شدند، اینک نیز در اقدامی قابل تامل شروع به فروش اوراق بی بها کرده اند.

به گزارش خبرنگار وب گردی باشگاه خبرنگاران جلال رنجبران در وبلاگ شخصی اش نوشته است :

پس از اینکه اکثر صرافی ها در فروش ارز و سکه با قیمت هایی بالاتر از حد معمول خبرساز شدند، اینک نیز در اقدامی قابل تامل شروع به فروش اوراق بی بها کرده اند.

صبح روز پنج شنبه 24 آذر ماه سال جاری با یکی از دوستانم که قصد داشت برای گرفتن ویزا به سفارت هندوستان در خیابان میرعماد مراجعه کند همراه شدم.

پس از آنکه اطلاعیه سفارت مبنی بر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی را مطالعه کردم دریافتم که برای خروج از کشور می بایست 2000 دلار خریداری کرد و به عنوان پشتوانه مالی خود قرار داده و رسید خرید این دلارها را باید همراه مدارک به کارمند سفارت تحویل داد.

اما نکته جالب توجه اینجاست که صرافی واقع در خیابان میرعماد در اقدامی غیر قانونی به مشتریانی که هزینه خرید 2000 دلار را نداشتند در ازای دریافت مبلغ پنجاه هزار تومان، رسید مورد نیاز مشتریان مبنی بر خرید دلارها را مهر شده به مشتری تحویل می داد.

این کار یعنی اینکه مشتری پنجاه هزار تومان پول می دهد و یک تکه کاغذ مهر شده از صرافی می گیرد بدون اینکه دلاری رد و بدل شده باشد.!!!

حال سوال من از مسئولین بانک مرکزی و دستگاههای مسئول این است که آیا نظارتی بر روی نحوی فعالیت این صرافی های متخلف نیست؟وچه راهکارهایی برای مقابله با این گونه موارد و اقدامات مشابه دارند؟

یادمان نرود که این روزها سالگرد صدور فرمان هشت ماده ای حضرت امام خمینی(ره) به قوه قضاییه و دستگاههای نظارتی می باشد.

فاعتبروا یا اولی الابصار....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار