پورابراهیمی عنوان کرد:

سقف انتشار اوراق بدهی 34 هزار و 500 میلیارد تومان شد/ نرخ 25 درصدی بازار بدهی مصوبات شورای پول را زیر سؤال می‌برد

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس از مصوبه ای که برای ایجاد کمیته ناظر بر بازار بدهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در مراسم رونمایی از عرضه پسته در بورس کالا گفت: یکی از دغدغه های کشاورزی تأمین مالی خرید و فروش است که درمورد محصول پسته متفاوت است، به نحوی که صادرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: معاملات نقدی پسته به زودی آغاز به کار خواهد کرد و در کنار آن ابزارهای مالی می تواند در راستای توانمندی کشاورزی باشد.
 
پور ابراهیمی رقیب اصلی ایران در حوزه پسته را آمریکا دانست و تصریح کرد: کیفیت پسته ایرانی بسیار بالا است، اما ما هم باید سطح زیرکشت و میزان بهره وری برداشت را افزایش دهیم، در عین حال امیدواریم سال آینده تولید افزایش یابد.
 
وی یادآور شد: موجب خرسندی است که در بازار سرمایه ایران، عمق بازار در حال افزایش است و ما در برنامه ششم توسعه، توجه ویژه به بازار سرمایه صورت داده ایم و امروز در مواد و احکام زیادی حوزه عمل بازار سرمایه را بسیار گسترش داده ایم. 
 
رییس کمیسیون اقتصادی افزود: در طول یکسال گذشته ۱۴ شرکت بین المللی در حال همکاری با بورس انرژی هستند، اما ما از وزارت نفت درخواست داشته‌ایم تا بورس نفت را نیز راه اندازی کنیم.
 
پورابراهیمی گفت: ظرفیت‌های برنامه ششم به خوبی می‌تواند رونق بازار سرمایه را به دنبال داشته باشد، همچنین در حوزه بازار سرمایه بازار بدهی است که باید تامین مالی بخش خصوصی را انجام دهد، ولی ۹۰ درصد تامین مالی تاکنون در حوزه بخش دولتی بوده است که باید بر روی آن نظارت باشد.
 
رئیس کمیسون اقتصادی با اشاره به مصوبات شورای پول و اعتبار گفت: امروز شاهد عدم انضباط در بازار بدهی هستیم و تأمین مالی در نرخ ٢٥ درصدی بازار بدهی، مصوبات شورای پول و اعتبار را زیر سؤال می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار